FELIS ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ από τη Bonum Terrae σε επιλεγμένα Ινστιτούτα Αισθητικής
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΧΑΛΑΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΩΝ ΜΕ ΑΙΣΘΗΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ - Λένα Τσικούρη Αισθητικός Απόφοιτος ΤΕΙ Αθήνας
Η ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΛΜΙΚΟΥ ΦΩΤΟΣ ΣΤΟ ΔΕΡΜΑ - Λένα Τσικούρη Αισθητικός Απόφοιτος ΤΕΙ Αθήνας
ΓΗΡΑΝΣΗ του δέρματος - Αιτία και Αντιμετώπιση - ANTIAGING PROJECT από την ΟΣΕΔΑΕ και τη Natural Cosmetics Sempreviva Chem
ΙΑΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΓΙΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΟΥΣ 2018
Η ΠΟΡΕΙΑ ΜΑΣ, ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ: ΕΝΩΣΗ ΠΣΑΑΕ - ΕΕΠΑΕ
VIDEO: Η αποτρίχωση είναι ομορφιά - ΟΣΕΔΑΕ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Χρήση της τεχνολογίας Έντονου Παλμικού Φωτός (IPL) και Laser για μόνιμη μείωση της τριχοφυΐας - ΙΣΑΑΚ ΣΑΚΗΣ BSc Biomechanical Engineer, MSc Biomedical Engineer, Ben Gurion University of the Negev, Israel
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Λιπαρό δέρμα - περιποίηση στο ινστιτούτο αισθητικής και περιποίηση στο σπίτι - Καμτσιούρη Πετρούλα Αισθητικός ΤΕΙ Αθήνας
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Νύχια επιπλοκές - Νίνα Ποτουρίδη Ποδίατρος
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Αντιοξειδωτικές θεραπείες για καπνιστές - Barbara Νάνου Αισθητικός Κοσμετολόγος, Msc Χαροκόπειου ΠΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Κόκκινα, ερεθισμένα δέρματα - Barbara Νάνου Αισθητικός ΤΕΙ Αθήνας, Msc Χαροκόπειου ΠΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Αποτρίχωση - ΖΑΠΠΕΙΟ ΔΥΟ FORUM 2017 - Μαρία Κυριάκη - Αισθητικός Κοσμετολόγος ΤΕΙ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Ολοκληρωμένη αντιμετώπιση της ακμής με τα νέας γενιάς προϊόντα - Καμτσιούρη Πετρούλα Αισθητικός Κοσμητολόγος ΑΤΕΙ Αθήνας
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ΓΝΩΣΗ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ - ΔΙΑΛΥΝΑ ΜΑΡΙΑ
«
  • 1
  • 2
  • 3
»

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΩΝ ΣΕ ΓΥΝΑΙΚΕΣ, ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΑΥΛΙΣΜΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (2018)

Μετά από επανειλημμένες συναντήσεις με την ψυχολόγο της DRC, συμφωνήσαμε να βοηθήσουμε τις γυναίκες αυτές, που ήρθαν στον καταυλισμό του Σχιστού, λίγο έξω από την Αθήνα.

Εκεί φιλοξενούνταν γυναίκες και παιδιά μόνο, το 2018, όταν πρωτοπήγαμε.

Σήμερα, υπάρχουν και πολλές ολόκληρες οικογένειες. Άρα και πολλοί άντρες.

Οι γυναίκες αυτές μιλούν δύο διαφορετικές γλώσσες. Οι μισές είναι αραβόφωνες και οι μισές φαρσόφωνες.

Είναι όλες κατατρομαγμένες και αμίλητες. Με μας μιλάνε. Μας θεωρούν φίλες και τώρα πια μας εμπιστεύονται.

Ο  καταυλισμός βρίσκεται μέσα σε στρατόπεδο, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορούμε να πάρουμε φωτογραφίες και δεν μπορούμε να μπούμε πολλές αισθητικοί μαζί. Πάντα πηγαίνουμε μία μία.

Τα μαθήματα αισθητικής γίνονται σε μια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, όπου διδάσκονται επίσης ζωγραφική, μοδιστρική, χειροτεχνία, μουσική, μαγειρική κλπ

Το μάθημα αισθητικής είναι το πιο δημοφιλές μάθημα με την μεγαλύτερη απήχηση και δεν έχουμε ποτέ απουσίες.

Τα μαθήματα έχουν κάποια δυσκολία, μάλλον καθυστέρηση, θα έλεγα, διότι μεταφράζονται από τ’ αγγλικά στ’ αφγανικά, ή στ’  αραβικά ή πολλές φορές και στα δύο. Για να μην γίνονται δύο μεταφράσεις, προσπαθούμε στις ομάδες να μιλούν όλες την ίδια γλώσσα.

ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΞΕΚΙΝΟΥΝ

10 γυναίκες με 10 καθρέπτες. Αυτός είναι ο συνήθης αριθμός, που μπορεί να εξυπηρετηθεί άνετα η ομάδα. Να κάνουν όλες αυτό που τους δείχνουμε με πλήρη εξήγηση και πλήρη πρακτική.

Τους δίνουμε καθαριστικά προϊόντα και τους δείχνουμε πως να καθαρίζουν το δέρμα τους.

Χρησιμοποιούμε λοσιόν για τόνωση και τους εξηγούμε γιατί είναι απαραίτητη η τόνωση.

Προχωράμε στην εφαρμογή κρέμας ημέρας, κρέμας νύχτας, ορό ενυδάτωσης.

Τους δείχνουμε χειρισμούς εφαρμογής των προϊόντων. Τους μαθαίνουμε να κάνουν μασάζ στον εαυτό τους. Τους μαθαίνουμε να κάνουν μασάζ στη διπλανή τους.

Τους διδάσκουμε πόσο σημαντική είναι η καθαριότητα, η καθημερινή φροντίδα και η αντιηλιακή προστασία.

ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΝΑΝΤΑΜΕ

Τα δέρματά τους είναι αφυδατωμένα, λόγω των κακών συνθηκών διαβίωσης, μέχρι να έρθουν στον καταυλισμό και να τρώνε μαγειρεμένο φαγητό και φρέσκα λαχανικά καθημερινά.

Έχουν συχνά ακμή λόγω στρες και καθημερινής σχεδόν αποτρίχωσης, όχι με τις πιο υγιεινές συνθήκες.

Έχουν προβλήματα με τριχόπτωση, σε ποσοστό πάνω από 80%.

Το στρες, η κακή διατροφή για μεγάλο χρονικό διάστημα και τα μαντήλια που φορούν συνεχώς στο κεφάλι τους έχουν σαν αποτέλεσμα, κακής ποιότητας τρίχες, και μεγάλη αραίωση.

Αυτό ήταν μία έκπληξη για μας. Χρειάστηκαν πολλές εβδομάδες για να βγάλουν τα μαντήλια μερικώς. Ακόμα περισσότερες εβδομάδες να τα βγάλουν τελείως. Ακόμα περισσότερος χρόνος χρειάστηκε για ν΄ ανοίξουν λίγο το ντεκολτέ.

Όταν φτιάξαμε την αίθουσα που θα γίνονταν τα μαθήματα, το πρώτο πράγμα που φροντίσαμε ήταν να βάλουμε κουρτίνες που δεν άφηναν κανένα κενό, ώστε κάποιος απ’ έξω να μην μπορεί να δεί έστω κι ελάχιστα.

ΜΕ ΟΔΗΓΟ ΤΗΝ ΕΜΙΣΤΟΣΥΝΗ

Η εμπιστοσύνη που δημιουργήθηκε σιγά-σιγά, μεταξύ μας, τις έκανε να χαλαρώσουν και να μας δείξουν τα μαλλιά τους, αλλά και να συσφίξουν τις σχέσεις αναμεσά τους αφού έμαθαν να κάνουν μασάζ η μία στην άλλη, στο πρόσωπο, στα χέρια. Και βέβαια μακιγιάζ.

Στις αρχές των μαθημάτων ο καθρέφτης δεν ήταν και τόσο φίλος, αλλά σε λίγα μόλις μαθήματα, ο καθρέφτης ήταν πρωταγωνιστής. Έβλεπαν μέσα από αυτόν τις τεχνικές που είχαν μάθει από μας, κι επιπλέον μπορούσαν να συγκρίνουν το πριν και το μετά. Όσο περνούσε ο καιρός αυτό γινόταν όλο και πιο ενδιαφέρον. Και πόση χαρά αισθάνονταν με τις μεταμορφώσεις που πετύχαιναν με το μακιγιάζ.

Το πρόβλημα με αυτές τις γυναίκες, είναι ότι τα οικονομικά τους δεν τους επιτρέπουν αγορά προϊόντων ομορφιάς.

Για να είμαι δίκαιη, υπάρχουν εταιρίες καλλυντικών, και τις ευχαριστούμε γι αυτό, που μας δίνουν προϊόντα για χρήση, καθώς και μια εταιρία μας έδωσε μια μεγάλη ποσότητα ποιοτικών προϊόντων, που φροντίσαμε να δοθούν στις γυναίκες, ανάλογα με τις ανάγκες του δέρματος τους.

ΣΥΝΔΥΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οπότε, πάντα στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται μαθήματα οικιακής οικονομίας και ταυτόχρονα ομορφιάς. Πώς δηλαδή μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα είδη του σπιτιού για την περιποίηση τους. Πως ν’ αξιοποιούμε τα περιττά πράγματα του σπιτιού και να τα μετατρέπουμε σε χρήσιμα.

Τους χαρίσαμε μερικές γλάστρες με φυτά αλόης και τους διδάξαμε πως να χρησιμοποιούν το ζελέ τους για εγκαύματα, δαγκώματα εντόμων, ξηροδερμία, δερματίτιδες, ακόμα και για απλή ενυδάτωση.

Τους διδάξαμε πως με το ξύδι θα κάνουν λείανση της επιδερμίδας, γιατί το τρυγικό οξύ που περιέχει είναι ένα αποτελεσματικό ΒΗΑ.

Πως το αλάτι καθαρίζει κι εξισορροπεί το δέρμα. Μπορεί σε ποδόλουτρο ν’ απολυμάνει και να καθαρίσει το δέρμα. Πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πήλιγκ.

Τονωτικά για τα μαλλιά και ενεργειακό τσάι είναι ο δενδρολίβανος και η δάφνη, που υπάρχουν  στον καταυλισμό, αλλά και παντού στην Ελλάδα, στους περισσότερους δημόσιους κήπους. Πως κάνουμε λοσιόν για το πρόσωπο και ξεβγάλματα για τα μαλλιά. Πως φτιάχνουμε πήλιγκ για το σώμα με λάδι φαγητού και αλάτι ή ζάχαρη, πως μάσκες από τις φλούδες των φρούτων που αξιοποιούμε για τον καθαρισμό του δέρματος ή για ενυδάτωση, λεύκανση, αντιγήρανση.

Τα μαθήματα κρατάνε 4 μήνες η κάθε τάξη όταν επισκεπτόμαστε τον καταυλισμό 1 φορά την εβδομάδα.

ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Άλλες γυναίκες συναντάμε στην πρώτη μας επαφή, άλλες γυναίκες αφήνουμε όταν έχουμε ολοκληρώσει τον κύκλο μαθημάτων.

Γυναίκες με αυτοπεποίθηση, που κοιτάζουν πλέον τον εαυτό τους στον καθρέφτη. Γνωρίζουν πλέον πολλά για το δέρμα τους για τα μαλλιά τους, για τον εαυτό τους. Ξέρουν τις ανάγκες τους και πως να τον φροντίζουν.

Μας ζητάνε να τις ξαναδούμε. Δένονται μαζί μας και μας υπόσχονται ότι όταν βγούν έξω θα μας επισκεφθούν. Αλλά αυτό δεν έχει συμβεί μέχρι τώρα.

Αλλά κι εμείς αισθανόμαστε αυτήν την αλλαγή που συμβαίνει στο διάστημα που είμαστε μαζί. Και τότε καταλαβαίνουμε πόσο δύσκολη είναι η ζωή τους. Να ζούν μέσα στον πόλεμο και τη φτώχεια. Όχι από δική τους επιλογή. 

ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΣ

Είναι σημαντικό το επάγγελμα, μα μας δίνει την δυνατότητα εθελοντισμού, μέσ’ απ’ αυτό.

Επιπλέον είναι μια τέχνη που όπου κι αν βρεθούμε θα μπορέσουμε να επιβιώσουμε. Την τεχνική μας την διδάσκουμε σε αυτές τις άτυχες γυναίκες, προκειμένου με την προσωπική φροντίδα που τις διδάσκουμε ν’ αλλάξει η διάθεση και ν΄ αυξηθεί η αυτοπεποίθηση τους.

ΟΙ ΕΘΕΛΟΝΤΡΙΕΣ

Λένα Τσικούρη

Χριστίνα Τσανταρλιώτη

Παρασκευή Καλοφύρη

 

 

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ: Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν οι διήμερες εκδηλώσεις και η έκθεση του Αναπτυξιακού Συλλόγου Γυναικών Επιχειρηματιών Κρήτης, στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», με την υποστήριξη του ΕΕΔΕΓΕ

 

ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ
ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ (ΕΕΔΕΓΕ)

Ακαδημίας 6, 106 71 Αθήνα
212 2543187-0515
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.  
www.eedege.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν οι διήμερες εκδηλώσεις και η έκθεση του Αναπτυξιακού Συλλόγου Γυναικών Επιχειρηματιών Κρήτης,  στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», με την υποστήριξη του ΕΕΔΕΓΕ.

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η έκθεση, του Αναπτυξιακού Συλλόγου Γυναικών Επιχειρηματιών Κρήτης, “Τα Κρητικά υφαντά και η εξέλιξή τους”, καθώς και οι διήμερες εκδηλώσεις που την πλαισίωσαν στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», στις 16 & 17 Νοεμβρίου. Την πρωτοβουλία αυτή στήριξε το Εθνικό Επιμελητηριακό Δίκτυο Γυναικών Επιχειρηματιών (ΕΕΔΕΓΕ) και η Περιφέρεια Κρήτης. 

Η πρόεδρος του ΕΕΔΕΓΕ και αντιπρόεδρος του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού, κα Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου καλωσόρισε τους παρευσκόμενους και ανέφερε: «Με αφορμή την έκθεση «Ελληνική Μόδα: 100 χρόνια έμπνευσης και δημιουργίας» υλοποιείται με πρωτοβουλία του ΕΕΔΕΓΕ αυτή η σημαντική παράλληλη δράση, που στοχεύει στην  προβολή της τοπικής επιχειρηματικότητας και δημιουργίας, με σύγχρονες δημιουργίες υψηλής αισθητικής και με σημείο αναφοράς και έμπνευσης τον ελληνικό πολιτισμό.

Την αμέριστη στήριξη της στις γυναίκες επιχειρηματίες της Κρήτης δεσμεύτηκε να παρέχει η Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κα Δόμνα Μιχαηλίδου, σε συνεργασία με το ΕΕΔΕΓΕ, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης της στην έκθεση.

Μιλώντας από το βήμα της εκδήλωσης η Υφυπουργός Δόμνα Μιχαηλίδου ανέφερε μεταξύ άλλων: «Αποτελείτε τρομερά ελπιδοφόρο παράδειγμα για το πως κρατώντας το νήμα που μας συνδέει με το παρελθόν με μια στέρεη γνώση, συστηματική προσπάθεια και διάθεση καινοτομίας δε χανόμαστε στο λαβύρινθο του σημερινού περίπλοκου και ανταγωνιστικού κόσμου αλλά κερδίζουμε το παρόν και διασφαλίζουμε το μέλλον. Σας συγχαίρω για την πορεία ως σήμερα και όσα είδα. Δεσμεύομαι ότι η πόρτα μου είναι ανοιχτή και ότι θα κατέβω στην Κρήτη να γνωρίσω όσα περισσότερα από τα μέλη σας γίνεται κι εύχομαι από καρδιάς να συνεχίσετε το έργο σας με την ίδια αφοσίωση και τον ίδιο δυναμισμό».

Από την πλευρά της η πρόεδρος του Αναπτυξιακού Συλλόγου Γυναικών Επιχειρηματιών Κρήτης, κα Μαρία Πιτσικάκη ευχαρίστησε για την στήριξη τους την Περιφέρεια Κρήτης, το ΕΕΔΕΓΕ και το Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» και τόνισε: «Η σημερινή μας δράση είναι σημαντική γιατί καλλιεργεί την εξωστρέφεια του συλλόγου μας και των μελών αλλά και γιατί μας δίνει την ευκαιρία να επικοινωνήσουμε με τρόπο σύγχρονο και επιχειρηματικό μια παραδοσιακή τέχνη που παραλάβαμε από τις γιαγιάδες μας, ώστε να δημιουργήσουμε την επιχειρηματική προοπτική για τα μέλη μας και τα έργα των χεριών τους που στηρίζονται ή εμπνέονται από την παράδοση να βρουν τη θέση τους στην αγορά της μόδας».

Η έκθεση συνδυάζοντας την παράδοση, την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα, εντυπωσίασε τους επισκέπτες που είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν από τις ίδιες τις δημιουργούς-μέλη του Αναπτυξιακού Συλλόγου Γυναικών Επιχειρηματιών. Το Σάββατο 16 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε μουσικοχορευτική εκδήλωση από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Κρητικών Σωματείων, ενώ την Κυριακή 17 Νοεμβρίου διεξήχθη η ομιλία του Αρχιτέκτονα, Ιστορικού Αρχιτεκτονικής και Τέχνης, κ. Καζαμιάκη. Την έκθεση, επίσης, επισκέφθηκε την Κυριακή η βουλευτής, Ντόρα Μπακογιάννη, που εντυπωσιάστηκε από τις δημιουργίες.

Με αυτό τον τρόπο ξεκίνησε ο κύκλος των παράλληλων δράσεων που είχαν ανακοινωθεί από το ΕΕΔΕΓΕ και το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού και σύντομα θα ακολουθήσει η συνέχεια των δράσεων, με πολλές ακόμα επιχειρήσεις και δημιουργίες από διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας.

75196394_554074721831402_7385818193916329984_n.jpg75362477_3115305911819687_5450241450547609600_n.jpg75380151_593271814548088_6860541756585279488_n.jpg75412249_557702748339521_4121737778755010560_n.jpg75534287_10214706273397291_2341091324775628800_n-960x570 1.jpg75625424_954005214975635_8183545087100190720_n.jpg76722702_557702685006194_7419904884033454080_n.jpg76751755_668131923713163_1300914897827135488_n.jpgIMG_20191116_134702.jpgIMG_20191116_142729.jpgIMG_20191117_134432.jpgIMG_20191117_134549.jpg
 

Για περισσότερες πληροφορίες:

Γραμματεία Προέδρου:

Ιωάννα Παπουτσή, email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., T: 212 254 3187
Μαριτίνα Κάντζιου, email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., T: 212 254 0515

Συνέδριο αισθητικής στη Σλοβενία 2019

Σε μια πανέμορφη τοποθεσία της Σλοβενίας, την Ποστόινα, έγινε ένα συνέδριο Αισθητικής & Κομμωτικής. Με κάλεσε η Σλοβένα φίλη μου, αισθητικός Petra Mahr.

Περίπου 100 αισθητικοί και κομμωτές παρακολούθησαν, ενώ περίπου 10 εταιρείες με καλλυντικά για ινστιτούτα και κομμωτήρια καθώς και ελάχιστα μηχανήματα αισθητικής, ήταν σπόνσορες της εκδήλωσης.

Η συμμετοχή των κομμωτών, γίνεται για καθαρά οικονομικούς λόγους, αφού οι κομμωτές έχουν καλύτερα οικονομικά.

Τα παράπονα των αισθητικών απέναντι στους κομμωτές είναι, ότι έχουν πάρει όλο το κομμάτι του μακιγιάζ.

Η ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Η αισθητική στην Ευρώπη, είναι σε επίπεδο λυκείου, ή και ενός μεταλυκειακού χρόνου.

Οι αισθητικοί είναι λίγοι στον αριθμό, κι έχουν ανάγκη τους κομμωτές, που είναι πολλοί και με περισσότερα κεφάλαια.

Κομμωτές κι αισθητικοί στην Ευρώπη, ανήκουν στην κατηγορία personal care, που όμως δεν ανήκει στα επαγγέλματα Υγείας. Ή τάση στην Ευρώπη είναι να κατέβει το επίπεδο των αισθητικών εκπαιδευτικά, ώστε να περιορίσουν όλες οι αισθητικές πράξεις στα χέρια των γιατρών, που σε όλο τον κόσμο επιδιώκουν να έχουν όλο και μεγαλύτερη επιρροή, παίρνοντας τα επαγγελματικά δικαιώματα των επαγγελμάτων Υγείας.

Στην Ευρώπη υπάρχει η CEPEC, να ενώνει τις οργανώσεις των αισθητικών. Είναι όμως αρκετά αδύναμη. Περιλαμβάνει τις επαγγελματικές οργανώσεις της Ιταλίας, της Ελλάδας, της Κύπρου, της Γαλλίας, της Σλοβενίας, της Μάλτας, της Εσθονίας, Λετονίας και Φινλανδίας. Ή Ισπανία έχει πολλούς μικρούς συλλόγους αισθητικών, με λίγα έως καθόλου μέλη.

Στο πρόγραμμα Erasmus, που εδώ κι ένα χρόνο δουλεύουμε προσπαθώντας να φτιάξουμε κάποια ευρωπαϊκά standards για την Κοινωνική Αισθητική, συμμετέχουν η Ελλάδα, Ιταλία, Φινλανδία, Ρουμανία και Πολωνία. Στην κοινή συμμετοχή στο πρόγραμμα θα έρθουμε σ' επαφή με Ρουμανία και Πολωνία, ώστε να τις γράψουμε στην CEPEC.

20191116_180431.jpgIMG_20191116_225816_377.jpg20191116_180329.jpg20191116_180450.jpg20191116_180454.jpg20191116_181224.jpg

Συχνά στις επιχειρήσεις παροχής Υπηρεσιών προσέρχονται δύστροποι πελάτες. Ειδικά στις Επιχειρήσεις Ομορφιάς η διαχείριση αυτών των πελατών απαιτεί ιδιαίτερο χειρισμό. Απόσπασμα από το Best Seller βιβλίο του Οδυσσέα Κόλλια: «Αλφαβητάριο Υπηρεσιών»

Συχνά στις επιχειρήσεις παροχής Υπηρεσιών προσέρχονται δύστροποι πελάτες. Ειδικά στις Επιχειρήσεις Ομορφιάς η διαχείριση αυτών των πελατών απαιτεί ιδιαίτερο χειρισμό.

Ακολουθεί ένα άρθρο του Οδυσσέα Κόλλια, απόσπασμα από το Best Seller βιβλίο του: «Αλφαβητάριο Υπηρεσιών»:

 https://www.public.gr/product/alfabitario-ypiresion/prod213363mm/ 

 

ΔΥΣΤΡΟΠΙΑ ΠΕΛΑΤΗ

«Εκείνοι που υποφέρουν πολύ, παραπονιούνται λιγότερο»
Αίσωπος ο Φρύγιος,  6ος αιώνας π.Χ.

Συχνά οι παροχείς υπηρεσιών συναντούν δύστροπους πελάτες που δημιουργούν πρόβλημα, φαινομενικά άνευ σοβαρού λόγου, υποκινούμενοι από κάποιες ασήμαντες μάλλον αφορμές. Ωστόσο, όσο ασήμαντες και αν είναι οι αφορμές, το πρόβλημα που δημιουργούν είναι υπαρκτό, δεδομένου ότι μπορεί να αναταράξει όλη τη διαδικασία της παροχής υπηρεσιών. 

Οι συμπεριφορές των καταναλωτών κυμαίνονται από πολύ φιλικές έως οργισμένες. Ο τομέας των υπηρεσιών τραυματίζεται περισσότερο από οργισμένες συμπεριφορές. Στόχος της οργής μπορεί να είναι οι παροχείς υπηρεσιών, οι άλλοι πελάτες ή στοιχεία του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο παρέχεται η υπηρεσία (Grove, Fisk and John, 2010: 45). 

Η διαχείριση των δύστροπων πελατών απαιτεί από τον παροχέα της υπηρεσίας να αντιλαμβάνεται τις αφορμές που πυροδοτούν τη συγκεκριμένη συμπεριφορά και να έχει την ικανότητα να αντιδρά ψύχραιμα, επηρεάζοντας θετικά τον δύστροπο πελάτη. Οφείλει να αξιοποιεί την πείρα αυτή, προλαμβάνοντας μελλοντικά τέτοιες συμπεριφορές. 

Ο δύστροπος, ή και κακεντρεχής, πελάτης συμπεριφέρεται ανάρμοστα είτε γιατί έχει κάποια κακή προηγούμενη εμπειρία με την επιχείρηση, είτε γιατί έχει προσωπικά προβλήματα, είτε γιατί θέλει να κάνει αισθητή την παρουσία του, είτε γιατί νοιώθει αδύναμος, είτε γιατί νιώθει ότι δεν μπορεί να ελέγξει τα πράγματα, είτε γιατί νοιώθει θυμό είτε γιατί νοιώθει ότι απειλείται, είτε γιατί έχει προβληματικό χαρακτήρα, είτε γιατί εκλαμβάνει μια ορισμένη συμπεριφορά σαν άδικη. Πρέπει να αντιμετωπίζεται με σύνεση και με καλή διάθεση από τον παρέχοντα την υπηρεσία, χωρίς βέβαια να του επιτρέπεται να μειώνει τις υπηρεσίες. 

Φαίνεται ότι οι συνέπειες της αδυναμίας, της ανημποριάς, περιλαμβάνουν συγκαλυμμένες συμπεριφορές: συγκάλυψη της κακεντρέχειας, αποχώρηση από την ενεργό συμμετοχή στη σχέση, και επιθυμία για εκδίκηση. Αυτοί που νοιώθουν έτσι, σπάνια φαίνονται. Η κακεντρέχεια παρακινεί σε πικρή σιγή, αποφυγή, «πισώπλατα μαχαιρώματα», αρνητικά σχόλια, ανικανότητα, δολιοφθορά και άλλες παθητικές- επιθετικές συμπεριφορές ή σχέσεις (Bunker and Ball, 2009: 269, 278).

Ο παροχέας της υπηρεσίας δεν πρέπει να  προσωποποιεί την κακή συμπεριφορά του πελάτη, θεωρώντας ότι απευθύνεται σε αυτόν προσωπικά, γιατί έτσι μπορεί να δημιουργηθούν παρεξηγήσεις σε προσωπικό επίπεδο. Ο νοήμων πελάτης δεν συμπεριφέρεται άσχημα σε κάποιον που δεν γνωρίζει, καθόσον η κακή συμπεριφορά δεν συνηθίζεται στην επικοινωνία των ανθρώπων σε κοινωνικό επίπεδο. 

Πολλές φορές ο δύστροπος πελάτης έχει θυμό,  θέλοντας απλώς μια άλλη μεταχείριση. Οι θυμωμένοι άνθρωποι σίγουρα δεν θα γίνουν πιο θυμωμένοι εάν τους φερθεί κάποιος ευγενικά. Ο θυμός σύμφωνα με τους ψυχολόγους είναι:

(1) μια αντίδραση που προκαλείται όταν απειλείται το ένστικτο της αυτοσυντήρησης, (2) ένα συναίσθημα που εκδηλώνεται αυθόρμητα ως μέρος του χαρακτήρα ενός ανθρώπου, (3) μια αντίδραση σε μια αντιλαμβανόμενη βλάβη ή άδικη συμπεριφορά. Τα γνωρίσματα του χαρακτήρα επηρεάζουν το πώς συμπεριφέρονται οι πελάτες σε έναν παροχέα υπηρεσίας ή πόσο εύκολα αφήνουν τον ερεθισμό τους να φανεί. Κάποιος μπορεί να είναι από τη φύση του ευερέθιστος, ανταγωνιστικός, επιθετικός, με ακανθώδη συναισθήματα, θιγμένος, πικραμένος, οργισμένος, αναστατωμένος, ταραγμένος, ενοχλημένος, εριστικός, ανυπόμονος, νευρικός. Ο θυμός είναι πιο εύκολο να εκδηλωθεί από τους πελάτες των οποίων ο χαρακτήρας τους οδηγεί σε αυτή τη συμπεριφορά (Barlow and Moller, 2008: 163).

Σε περιπτώσεις δύστροπου πελάτη πρέπει ο παροχέας να ακούει ενεργά αυτά που λέει ο θυμωμένος πελάτης και να μην προσπαθεί να πει και αυτός τη δική του εκδοχή, ακόμη κι αν έχει δίκιο, ούτε να συστήνει στον πελάτη να σταματήσει. Με το να λέει κάποιος στον θυμωμένο πελάτη να ηρεμήσει, δεν θα καταφέρει πολλά, δεδομένου ότι διαταράσσει την αλυσίδα των πράξεων.

Ο ανθρωπολόγος Edward Hall περιγράφει την αλυσίδα πράξεων (action chain), σύμφωνα με την οποία υπάρχει ένα σύνολο διαδοχικών γεγονότων ανάμεσα σε δύο ανθρώπους. Παραδείγματος χάριν, εάν κάποιος λέει:  «Καλημέρα, πώς είσαι;», για να συμπληρωθεί η αλυσίδα πράξεων, κάποιος πρέπει να απαντήσει «είμαι καλά, ευχαριστώ». Εάν η κατάλληλη απάντηση δεν έρθει, ο πρώτος θα νιώσει ότι κάτι δεν περατώθηκε. Θα αισθανθεί, επομένως, ατελής και κομμένος. Εάν η αλυσίδα πράξεων διακόπτεται ή διαταράσσεται, θα επαναληφθεί υποστηρίζει ο Hall. Αυτό σημαίνει ότι εάν δεν παραδεχθούμε τον θυμό του πελάτη ή, κατά κάποιο τρόπο, απαντήσουμε σε αυτόν, ο πελάτης θα γίνει πιο θυμωμένος. Ο κανόνας είναι να μην σπάμε ποτέ μια αλυσίδα πράξεων εκτός και εάν έχουμε έναν πολύ καλό λόγο για να το κάνουμε αυτό. Παραδείγματος χάριν, εάν το να ακούμε τον πελάτη θα έχει σαν αποτέλεσμα να χάσει την πτήση του, τότε είναι καλό να σπάσουμε την αλυσίδα πράξεων και να οδηγήσουμε τον πελάτη στο αεροπλάνο, χωρίς να ακούσουμε τις τυχόν υβριστικές φράσεις του πελάτη. Είναι καλό να έχουμε υπόψη μας την αλυσίδα πράξεων. Εάν αγνοήσουμε τον θυμό ενός πελάτη λέγοντάς του «εάν δεν ηρεμήσετε, δεν μπορώ να σας βοηθήσω», κάτι που ακούμε συχνά, αυτό σημαίνει διακοπή της αλυσίδας πράξεων και οι πελάτες, τις περισσότερες φορές, θα μείνουν αναστατωμένοι. Το πρώτο βήμα για τη διαχείριση θυμωμένων πελατών είναι απλώς να τους ακούμε, να μην τους διακόπτουμε. Έχουν σίγουρα κάτι να πουν και όσο συντομότερα τους αφήσουμε να το πουν, τόσο συντομότερα μπορούμε να προχωρήσουμε στην επίλυση του προβλήματος» (Barlow and Moller, 2008: 166, 167).  

Για την αντιμετώπιση των θυμωμένων πελατών βοηθούν οι ανοικτές ουδέτερες ερωτήσεις, οι οποίες τον προτρέπουν να μιλήσει. Όταν μιλάει κάποιος, ακούει αυτά που λέει και μπορεί να αλλάξει συμπεριφορά. Οι ερωτήσεις βοηθούν τον πελάτη, διότι του επιτρέπουν, μιλώντας, να μετακινηθεί από το συναίσθημα στον ορθολογισμό. 

Οι ερωτήσεις ενεργοποιούν τον λογικό εγκέφαλο και στις περισσότερες περιπτώσεις τρεις διαδοχικές ερωτήσεις θα βγάλουν τους ανθρώπους από το συναισθηματικό, ευερέθιστο κέντρο αισθημάτων του εγκεφάλου, και θα απασχολήσουν τον φλοιό του εγκεφάλου διά του οποίου μπορούν να χρησιμοποιήσουν ορθολογιστική σκέψη (Barlow and Moller, 2008: 168).

Οι δύστροποι πελάτες, πολλές φορές, προκαλούν «φασαρία», αναζητώντας συνένοχους στους άλλους πελάτες, αποκτώντας ψυχολογία όχλου. Βλέπουν την επιχείρηση σαν ένα ογκόλιθο μπροστά τους, που θα τους εκμεταλλευθεί και αντιδρούν με αυτόν τον τρόπο, αισθάνονται αδύναμοι και προσπαθούν να δείξουν το ανάστημά τους δημιουργώντας φασαρίες. Είναι σημαντικό ο παροχέας της υπηρεσίας να τους «βγάλει» από την ψυχολογία του όχλου. Ένας τρόπος για να επιτευχθεί αυτό είναι να τους αποκαλέσει με το όνομά τους. Λέγοντας ο παροχέας το δικό του όνομα είναι δίκαιο να ζητήσει το όνομα του πελάτη, κάνοντάς τον έτσι να συμπεριφερθεί ώριμα, παρά σαν μια μονάδα μέσα στον όχλο. 

Πείτε το όνομά σας. Από τη στιγμή που λέτε στους πελάτες σας το όνομά σας, θα αντιληφθούν ότι δεν έχετε τίποτα να κρύψετε. Δώστε τους την κάρτα σας, εάν έχετε. Θα αισθανθούν ότι έχουν τον έλεγχο, καθώς θα έχουν ένα όνομα για μελλοντική αναφορά. Εάν έχουν το όνομά σας και εσείς το δικό τους, δεν θα είστε τελείως άγνωστοι μεταξύ σας (Barlow and Moller, 2008: 177).

Υπάρχουν ασφαλώς περιπτώσεις που ο παροχέας της υπηρεσίας πρέπει να πει όχι στον πελάτη του, έστω και εάν είναι δύστροπος.

Είναι λάθος η αντίληψη ότι καλή υπηρεσία σημαίνει ότι ο παροχέας υπηρεσιών πρέπει να λέει συνέχεια «ναι» στον πελάτη και στους συναδέλφους του. Μερικές φορές το καλύτερο που μπορεί να κάνει είναι να πει «όχι». Το παλαιό μοντέλο της καλής υπηρεσίας, του υπηρέτη και του αφεντικού, δεν ισχύει πια. Η παροχή υπηρεσιών σήμερα επικεντρώνεται στον συνεταιρισμό, ανάμεσα στον παροχέα της υπηρεσίας και στον πελάτη, ώστε μαζί να ικανοποιήσουν τις ανάγκες του πελάτη. Το στοιχείο κλειδί στον συνεταιρισμό είναι η ειλικρίνεια. Το να πει ο παροχέας υπηρεσίας όχι στον πελάτη, είναι σωστό, αρκεί να μην είναι μια εύκολη επιλογή που απαλλάσσει τον παροχέα από την υποχρέωση να αναζητήσει δημιουργικές, καινοτόμες και εναλλακτικές λύσεις, επικεντρωνόμενος στα θετικά και βοηθώντας τη συνεργασία  (Anderson, 1992: 59).

Τέλος θα πρέπει να αναφερθεί ότι εάν ένας πελάτης χρησιμοποιεί υβριστικές λέξεις δεν πρέπει να συνεχίζεται η συζήτηση. Μια τεχνική για αυτή την περίπτωση, ακολουθεί:

Στον αγενή πελάτη μπορούμε να του ζητήσουμε να επαναλάβει την τελευταία του πρόταση που περιείχε υβριστική φράση. «Επαναλαμβάνετε παρακαλώ την τελευταία σας φράση, να κρατήσω σημειώσεις». Ο πελάτης θα σκεφθεί λογικά, θα επαναλάβει την πρόταση χωρίς την υβριστική λέξη. Από αυτό το σημείο και μετά ο πελάτης θα πρέπει να πάψει να είναι αγενής, διαφορετικά πρέπει να απευθυνθούμε σε κάποιον ανώτερό μας  (Coscia, 2002: 49).

Στην Ελλάδα, συμμετέχοντες σε σεμινάρια αναφέρουν «παράλογες συμπεριφορές» πελατών. Δεν είναι σκοπός να αναφερθούν εδώ τα ψυχολογικά προβλήματα και τα συμπτώματά τους. Ο παροχέας υπηρεσιών πρέπει να είναι ενήμερος για αυτά. Φαίνεται ότι υπάρχουν άνθρωποι που απολαμβάνουν να κάνουν τους άλλους να νιώθουν άσχημα, εξαιτίας των δικών τους πληγωμένων συναισθημάτων. Συνήθως, οι εργαζόμενοι το γνωρίζουν, έχοντας συναντήσει τέτοιες περιπτώσεις στον κύκλο τους. Ο παροχέας υπηρεσίας οφείλει να είναι αποστασιοποιημένος από το ψυχολογικό πρόβλημα του πελάτη. Εάν ο παροχέας θεωρήσει ότι αντιμετωπίζει μια τέτοια περίπτωση, πρέπει να υιοθετεί μια στάση ψυχραιμίας και σύνεσης, χωρίς να εμπλέκεται σε αντίστοιχες συμπεριφορές, παρέχοντας τις υπηρεσίες του, χωρίς να εκθέτει τον πελάτη. Εξάλλου «αυτό που είναι μια μικρή ενόχληση για έναν πελάτη, μπορεί να είναι καταστροφή για έναν άλλο. Η απρόβλεπτη αυτή συμπεριφορά καθιστά την εξυπηρέτηση του πελάτη ενδιαφέρουσα» (Coscia, 2002: 38).

 Στο τέλος αυτής της ενότητας, πρέπει να αναφερθεί ότι υπάρχουν άνθρωποι που επικοινωνούν χωρίς καθόλου συναίσθημα. Στη βιβλιογραφία αυτό αποδίδεται με τον όρο alexithymia (που έχει αποδοθεί στα ελληνικά ως «αλεξιθυμία»). Τον όρο αυτό έπλασε και εισήγαγε στη γλώσσα της επιστήμης το 1973 ο Έλληνας ψυχολόγος Π. Συφναίος, καθηγητής στο Harvard University. Ο όρος νοηματοδοτείται από την ετυμολογία της αγγλικής, ελληνογενούς λέξης alexithymia, που έχει σχηματισθεί από τις λέξεις της αρχαίας ελληνικής: α- (στερητικό), λέξις και θυμία, από το θυμός, με τη σημασία της ψυχής ως βάσης των συναισθημάτων και των σκέψεων. Η λέξη, λοιπόν, «αλεξιθυμία» προσδιορίζει πρωτίστως την αδυναμία ενός ανθρώπου να εκφράσει με λόγια τα συναισθήματά του. Είναι ένα είδος συμπεριφοράς που μπορεί να χαρακτηρίζει κάποιον. Οι άνθρωποι που βρίσκονται στην κατάσταση αυτή, όχι μόνον δεν μπορούν να κατανοήσουν και να εκφράσουν με λόγια τα δικά τους συναισθήματα, αλλά αδυνατούν να αντιληφθούν και να αξιολογήσουν και τα συναισθήματα των άλλων. 

 

ΕΜΠΕΙΡΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

# Σε επιχείρηση παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών, εμφανίζονταν συχνά δύστροποι πελάτες, καθώς ανέμεναν τη σειρά τους για εξυπηρέτηση. Οι πελάτες αυτοί, εξαγριωμένοι, ακόμα και επιθετικοί, εκδήλωναν άπρεπη συμπεριφορά, ακόμη και με προσωπικές επιθέσεις κατά των εργαζομένων. Εφαρμόστηκε, τότε, η εξής πολιτική: ο υπάλληλος εξυπηρέτησης, λέγοντας το όνομά του, ζητούσε από τον εξαγριωμένο πελάτη να του πει το δικό του. Πολλές φορές ο δύστροπος πελάτης λέγοντας το όνομά του, «έβγαινε» από την ανωνυμία, άλλαζε πορεία και ηρεμούσε. Μάλιστα, συχνά γινόταν ευγενικός, ζητώντας συγγνώμη για τη συμπεριφορά του. 

# Σε καταστήματα, συχνά μπαίνουν πελάτες δύστροποι, οι οποίοι, προτού καν ξεκινήσει η συναλλαγή, διατυπώνουν αρνητικά σχόλια, όπως: «είσθε ακριβοί». Σε τέτοιες περιπτώσεις, ο παρέχων την υπηρεσία δεν πρέπει να γίνεται επιθετικός, κρατώντας «επαγγελματική στάση» με τον πελάτη αυτόν.

 

ΑΣΚΗΣΗ

Σκεφθείτε έναν δύστροπο πελάτη που έγινε «σωστός» με τους χειρισμούς σας,  απολογούμενος στο τέλος. Τι συνετέλεσε ώστε να μετατραπεί από έναν δύστροπο πελάτη σε έναν λογικό και συναισθηματικό άνθρωπο; Αναλύστε με τους συναδέλφους σας την περίπτωση, ζητήστε να σας αναφέρουν ανάλογες περιπτώσεις, καταγράψτε τα συμπεράσματά σας, χρησιμοποιώντας τα όποτε χρειάζεται. 

 

Ο Οδυσσέας Κόλλιας είναι Οικονομολόγος, Σύμβουλος Επιχειρήσεων και Εκπαιδευτής στη Δια Βίου Μάθηση. Διδάσκει το μάθημα: «Μάρκετινγκ προϊόντων και Υπηρεσιών Ομορφιάς» στο e-learning του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών: https://elearningekpa.gr/courses/marketing-proiontwn-kai-yphresiwn-omorfias 

Είναι συγγραφέας βιβλίων επιχειρηματικού περιεχομένου, κάποια από τα οποία είναι και Best Seller στα Public, όπου μπορείτε να τα προμηθευτείτε: https://www.public.gr/search/public/searchResultsSN.jsp?sn.q=%CE%BF%CE%B4%CF%85%CF%83%CF%83%CE%AD%CE%B1%CF%82+%CE%BA%CF%8C%CE%BB%CE%BB%CE%B9%CE%B1%CF%82 

Τα επαγγελματικά του κοινωνικά δίκτυα, όπου αναρτά ενημερώσεις, άρθρα και πληροφορίες για την επιχειρηματικότητα είναι τα: 

facebook: https://www.facebook.com/Οδυσσέας-Κόλλιας-Odyssefs-Kollias-1632978116925788/
instagram: https://www.instagram.com/odyssefs_kollias/ 
youtube: https://www.youtube.com/channel/UCIbmkQ3O-wP0B9Q0cXSUQtg 
linkedin: https://www.linkedin.com/in/odyssefs-kollias-b3b4564a/ , όπου ας περιμένει με χαρά.

 

 

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ: Ολοκληρώθηκε τo 2ο bebefest parents and babies festival!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ολοκληρώθηκε τo 2ο bebefest parents & babies festival! Στις 19 & 20 Οκτωβρίου 2019 διεξήχθη το μοναδικό φεστιβάλ εγκυμοσύνης και νηπιακής ηλικίας στο εκθεσιακό κέντρο Περιστερίου, του οποίου στόχος ήταν να φέρει σε επαφή τους επισκέπτες με τα εκθέματα τις γνώσεις αλλά και την ψυχαγωγία, όλα συγκεντρωμένα σ' ένα μόνο σημείο συνάντησης. Ο στόχος λοιπόν στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία σύμφωνα με τους συμμετέχοντες αλλά και τους επισκέπτες του.

Στη μεγάλη γιορτή της νέας οικογένειας η προσέλευση του κοινού ήταν πολύ μεγάλη αφού το επισκέφθηκαν περί τα 5.000 άτομα.

Στο γνωστό πια θεσμό που ονομάζεται bebefest, όσα ζευγάρια βρίσκονταν σε διαδικασία εγκυμοσύνης ή είχαν κάνει ήδη το πρώτο τους μωράκι είχαν την ευκαιρία

  • να ενημερωθούν απ τις ομιλίες των διακεκριμένων επιστημόνων που συμμετείχαν για όλα τα στάδια της ευαίσθητης περιόδου πριν και μετά την εγκυμοσύνη
  • να αναλύσουν θέματα που τους απασχολούσαν στις συνεδρίες στο talk to the experts
  • να πάρουν χρήσιμα και απαραίτητα μαθήματα για την περίοδο που διανύουν όπως οι πρώτες βοήθειες για βρέφη, θηλασμού, βρεφικού μασάζ κλπ
  • να ψυχαγωγηθούν αυτοί και τα μωράκια τους σε ειδικές παραστάσεις, διαδραστικά παιχνίδια και παιδότοπους να διευκολυνθούν στις ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες θηλασμού και αλλαγής πάνας για τις ανάγκες του μωρού της μητέρας
  • να πάρουν πολλά δείγματα για να επιλέξουν προϊόντα απ τις εταιρίες της προτίμησής τους και φυσικά
  • να αγοράσουν προϊόντα και εξοπλισμούς απ τις καλύτερες εταιρείες του χώρου με ειδικές τιμές μόνο για το bebefest!

Η διοργανώτρια εταιρεία ευχαριστεί όλους τους συμμετέχοντες οι οποίοι μπορούν να θεωρούν πλέον το bebefest ένα σημείο αυξημένων πωλήσεων ή/και marketing. Και βεβαίως ευχαριστεί όλους τους επισκέπτες για την ενθουσιώδη συμμετοχή τους σε όλα τα τμήματα του φεστιβάλ.

Η προετοιμασία για το bebefest 2020 ξεκινά.

bebefest 2020 Φεστιβάλ : Εγκυμοσύνης, βρεφικής & νηπιακής ηλικίας

Γεγονός : 3ο

Ιστότοπος : www.bebefest.gr

email : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Διοργανωτής : www.mychoise.gr

Είσαι Make-up Artist; Δημιούργησε το Δικό σου Πορτφόλιο!

Της Claire Anderson από το περιοδικό MUI τεύχος 5

Μια φορά κι έναν καιρό, το ντοσιέ ήταν ο μόνος τρόπος με τον οποίο οι MUA μπορούσαν να δείξουν τη δουλειά τους σε δυνητικούς πελάτες. Η δημιουργία και ανανέωση του πορτφόλιο σε απτή (όχι ψηφιακή) μορφή ήταν απαραίτητες για όσους ήθελαν να ασχοληθούν επαγγελματικά στον τομέα του μακιγιάζ.

Ευτυχώς σήμερα το πορτφόλιο έχει πολλές μορφές: από το παραδοσιακό ντοσιέ μέχρι τον ιστότοπο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κάθε MUA αποφασίζει τι του ταιριάζει καλύτερα, ανάλογα με την εμπειρία, τον χρόνο και τους πόρους που μπορεί να διαθέσει, καθώς και με το κοινό που θέλει να προσελκύσει.

Το πορτοφόλιο επεκτείνεται και εμπλουτίζεται μαζί με τον δημιουργό του και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι το καλύτερο για να ξεκινήσεις. Όποιο μέσο κι αν επιλέξεις για να αναδείξεις τη δουλειά σου, θα πρέπει πάντα να είσαι ο αυστηρότερος κριτής και να διαλέγεις μόνο τα καλύτερα δείγματα που σε αντιπροσωπεύουν.

Χρησιμοποίησε Σωστά τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

Το Instagram και το Facebook έχουν αλλάξει τα δεδομένα στη βιομηχανία του μακιγιάζ. Πλέον όλοι οι MUA, ανεξαρτήτως εμπειρίας, μπορούν να αναδείξουν τα καλύτερα σημεία τους, ενώ οι δυνητικοί εργοδότες μπορούν να σχηματίσουν μια ιδέα εύκολα και γρήγορα.

Ο Paul Merchant, Παγκόσμιος Υπεύθυνος Μακιγιάζ στην Kryolan, συνιστά να υπάρχουν διαφορετικοί λογαριασμοί: «Είναι πιο λογικό να έχεις ξεχωριστό προσωπικό και επαγγελματικό λογαριασμό, για να χρησιμοποιείς τον δεύτερο προκειμένου να προωθήσεις  τα καλύτερα δείγματα της δουλειάς σου, να επικοινωνείς με επαγγελματίες και να ανέλθεις επαγγελματικά.» 

 

«Όταν χρησιμοποιείς το Instagram, ακολούθησε το παράδειγμα διάσημων MUA και ανέδειξε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα καλύτερα δείγματα της δουλειάς σου. Οι Pat McGrath, Lisa Eldridge και Alex Box χρησιμοποιούν το Instagram για να αναδείξουν τις καλύτερες δουλειές τους και, παρότι έχουν ήδη γίνει διάσημοι, προσπαθούν να εμπλουτίζουν και να ενημερώνουν τους λογαριασμούς τους συνεχώς με νέο υλικό.»

«Επιπλέον, επισημαίνουν με tag τους συνεργάτες τους, από μοντέλα και φωτογράφους μέχρι εταιρείες. Είναι ένας έξυπνος τρόπος για να κερδίσουν αξιοπιστία και να έρθουν σε επαφή με τους ηγέτες της βιομηχανίας.»

Τα στιγμιότυπα από τα παρασκήνια γνωρίζουν επιτυχία στο Instagram, καθώς μπορείς να αναδείξεις την ένταση και τους πυρετώδεις ρυθμούς της φωτογράφισης και να δώσεις  την εντύπωση ότι είσαι πολυάσχολος και περιζήτητος MUA.

Μην υποτιμάς τη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης – η επαφή με τους περισσότερους MUA γίνεται από τις εμφανίσεις τους στις αρχικές σελίδες και για αυτό πρέπει η δική σου να είναι καθαρή, επιλεκτική και ενημερωμένη.

Η MUA Carly Hobbs που είναι περιζήτητη σε φωτογραφίσεις περιοδικών, τηλεοπτικές εκπομπές, εταιρείες μόδας και εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί, χρησιμοποιεί το Instagram για να έρθει σε επαφή με δυνητικούς πελάτες σε όλους τους τομείς:

«Ακολουθώ φωτογράφους, δημοσιογράφους, στυλίστες, επαγγελματίες στον τομέα των νυχιών και της κομμωτικής και μοντέλα – όλες αυτές οι επαφές ‘ανεβάζουν’ το προφίλ μου και συχνά αναλαμβάνω δουλειές μόνο και μέσα από τη δραστηριότητά μου στο Instagram.»

 

Σκέψου επίσης το ενδεχόμενο να δημιουργήσεις μια επαγγελματική σελίδα στο Facebook, όπου θα προωθείς τις υπηρεσίες σου και θα αναδεικνύεις τη δουλειά σου. Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις τους φίλους και τις επαφές σου, για να προωθήσεις τη σελίδα σου! 

Η Δική σου Ιστοσελίδα

Κάθε επαγγελματίας MUA οφείλει να δημιουργεί ένα διαδικτυακό πορτοφόλιο. Αφού συγκεντρώσεις 15-20 καλές φωτογραφίες, μπορείς να ξεκινήσεις.

Όταν ανεβάζεις υλικό στην ιστοσελίδα σου, πρέπει και πάλι να είσαι ο αυστηρότερος κριτής και να χρησιμοποιείς φωτογραφίες που αντιπροσωπεύουν το έργο σου με τον καλύτερο δυνατό φωτισμό. Πάνω σε αυτό θα κριθείς.

Διάλεξε τρεις φωτογραφίες από κάθε φωτογράφιση και έλεγξε ότι το look φαίνεται από διαφορετικές γωνίες και βάθη, καθώς και ότι το μακιγιάζ είναι πάντα στο επίκεντρο. Διαμόρφωσε την ιστοσελίδα σου ακολουθώντας το δημοσιογραφικό στυλ, με απλές κατηγορίες: μακιγιάζ, πελάτες, συνεργασίες και μια γκαλερί με φωτογραφίες από τα παρασκήνια.

 

Το Έντυπο Πορτφόλιο

Μπορεί να ζούμε στην ψηφιακή εποχή, αλλά ένα πραγματικό πορτφόλιο σε μορφή βιβλίου με έντυπο υλικό εξακολουθεί να παίζει σημαντικό ρόλο για τους επαγγελματίες MUA που θέλουν να ασχοληθούν με τη μόδα και τα περιοδικά. Οι φωτογράφοι συγκρίνουν τα πορτφόλιο των καλλιτεχνών (άλλος ένας λόγος που οι φωτογραφίες σας πρέπει να είναι άριστης ποιότητας) και τείνουν να προτιμούν αυτόν τον παραδοσιακό και πρακτικό τρόπο προσέγγισης.

Ο υπεύθυνος εκπαίδευσης της Kryolan, Jos Brands, έχει βοηθήσει πολλούς καλλιτέχνες με το πορτφόλιό τους και μας συμβουλεύει να διατηρούμε το περιεχόμενο σαφές και ξεκάθαρο: «Πρέπει να συμπεριλάβετε μια συλλογή από καλές φωτογραφίες οι οποίες αναδεικνύουν τις διάφορες ικανότητες που έχετε με σαφή τρόπο». Οι φωτογραφίες σου πρέπει να επικεντρώνονται στο μακιγιάζ. Το επιθυμητό αποτέλεσμα παρουσιάζει το δέρμα άψογο, φυσικό, με κλασικές λεπτομέρειες και μινιμαλιστική, καθαρή προσέγγιση. Το βιβλίο σου πρέπει να έχει ροή και να διηγείται μια ιστορία για εσένα και το έργο σου. Ομαδοποίησε, λοιπόν, τις παρόμοιες φωτογραφίες, όπως κοντινά πλάνα, ασπρόμαυρες φωτογραφίες και μόδα και άφησε τα πιο δημιουργικά και αβάν-γκαρντ κομμάτια προς το τέλος.

 

Εκτός από τις φωτογραφίες και τους συντελεστές τους, μπορείς να συμπεριλάβεις και κομμάτια από δημοσιεύσεις της δουλειάς σου σε περιοδικά μαζί με φωτογραφίες από τα παρασκήνια.

Όταν δημιουργείς ή εμπλουτίζεις το πορτφόλιό σου, πρέπει να σκεφτείς πού θέλεις να απευθυνθείς και να αναδείξεις  τις ικανότητές σου. Αν, για παράδειγμα, θέλεις να ασχοληθείς με το νυφικό μακιγιάζ, μπορείς να χρησιμοποιήσεις φωτογραφίες «πριν» και «μετά». Κάτι τέτοιο, όμως, δεν θα ταίριαζε για τον χώρο της μόδας και των περιοδικών.

Ακούστε την κριτική – Να έχεις το πορτφόλιο πάντα μαζί σου, για να ακούσεις τη συμβουλή καταξιωμένων MUA που θα συναντάς σε φωτογραφίσεις και εκδηλώσεις.

Από πού να ξεκινήσεις, λοιπόν; 

 

Η καλή λήψη

Είσαι ταλαντούχος MUA και θέλεις να κάνεις το πάθος σου καριέρα; Ή μήπως είσαι ελεύθερος επαγγελματίας που θέλει να κάνει την αρχή του στον τομέα επώνυμων περιοδικών, της φωτογράφισης και της μόδας; Έχεις όλα τα προσόντα, αλλά όχι το εντυπωσιακό πορτφόλιο που χρειάζεται για να αποκτήσεις τη δουλειά των ονείρων σου.

Χρειάζεσαι μια συλλογή από επαγγελματικές φωτογραφίες άριστης ποιότητας με το τέλειο μακιγιάζ, αλλά και κορυφαία ανάλυση (300 dpi), σύνθεση, φωτισμό και styling.

Time for print (TFP) – Ή αλλιώς προσφέρεις τις υπηρεσίες σου σε ένα πρακτορείο μοντέλων ή φωτογράφο και σε αντάλλαγμα σου δίνουν την άδεια να χρησιμοποιήσεις φωτογραφίες στο πορτφόλιό σου. Μη σκεφτείς ότι «δουλεύεις δωρεάν»: Οι υπηρεσίες σου και το περιεχόμενό του πρακτορείου/φωτογράφου έχουν νομισματική αξία.

Βοηθός – Είναι ένας πολύ καλός τρόπος να αποκτήσεις διασυνδέσεις αλλά και περιεχόμενο και είναι το μονοπάτι που ακολούθησαν πολλοί MUA για να εδραιωθούν στον χώρο. Μπορείς να το κάνεις με αμοιβή ή ως TFP, ενώ είναι καλό να συζητήσεις εξαρχής για το πορτφόλιό σου. Να βοηθάς τους MUA που θαυμάζεις, γιατί θα μάθεις πολλά από αυτούς και θα έρθεις σε επαφή μαζί τους ως ο έμπιστος βοηθός που συχνά αναλαμβάνει τις μικρές εκείνες δουλειές που αποτελούν το σημαντικότερο βήμα της καριέρας σου.

Δοκιμαστικές λήψεις – Με τον τρόπο αυτό έρχεσαι σε επαφή με φιλόδοξους φωτογράφους, μοντέλα, στυλίστες, κομμωτές, set designer και σκηνοθέτες και μπορείς να αποκτήσεις φωτογραφίες αλλά και να συμμετέχεις ενεργά στη δημιουργική διαδικασία. Είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να δημιουργήσεις σταθερές σχέσεις με την επόμενη γενιά στο χώρο που βρίσκεται σε ανοδική πορεία, όπως κι εσείς. Μπορείς να βρείς ανερχόμενα ταλέντα σε ομάδες του Facebook ή να επικοινωνήσεις με τη σχολή φωτογραφίας της περιοχής σου. Όσον αφορά την τοποθεσία, συνήθως πρέπει να κλείσεις συμφωνία με ένα στούντιο ή, για τους πιο τολμηρούς, να διαλέξεις έναν εξωτερικό χώρο, πάντα με άδεια. Διαμόρφωσε απλό στυλ, με γυμνούς ώμους, απλές αμάνικες μπλούζες και ίσως ένα χαρακτηριστικό κόσμημα. Επικοινώνησε με τα πρακτορεία της περιοχής σου για να κάνεις τη φωτογράφιση με νέα πρόσωπα – κι αυτά χρειάζονται υλικό για το δικό τους πορτφόλιο.

Νυφικό μακιγιάζ – Πάντα θα υπάρχει ζήτηση για μακιγιάζ ειδικών περιστάσεων και έτσι μπορείς να αναπτύξεις τις ικανότητές σου και να εμπλουτίσεις το πορτφόλιό σου. Ζήτησε την άδεια του μοντέλου σου, για να φωτογραφίσεις το άψογο δέρμα με λεπτομέρειες από το μακιγιάζ και βεβαιώσου ότι το φόντο είναι καθαρό, χωρίς περιττά αντικείμενα. Ακόμη καλύτερα, το μοντέλο μπορεί να ζητήσει από τον φωτογράφο του να φωτογραφίσει το μακιγιάζ και να σου δώσει την άδεια να το χρησιμοποιήσεις – εξάλλου και οι φωτογράφοι θέλουν να αναδείξουν τη δουλειά τους.

Αποκόμματα από δημοσιεύσεις – Εάν είσαι MUA ή βοηθός σε φωτογραφίσεις περιοδικών, μπορείς να χρησιμοποιήσεις αποκόμματα από δημοσιεύσεις της δουλειάς σου στο ψηφιακό και έντυπο πορτφόλιό σου. Με τον τρόπο αυτό αναδεικνύεις τη σημαντική εμπειρία που έχεις  στον συγκεκριμένο τομέα. Θα πρέπει πάντα να περιλαμβάνεις τα ονόματα του βασικού MUA και των υπόλοιπων συντελεστών.

Παρασκήνια – Ζήτησε την άδεια του βασικού MUA και των υπόλοιπων συντελεστών της φωτογράφισης, για να χρησιμοποιήσεις τις εξαιρετικές αυτές φωτογραφίες στο ψηφιακό και έντυπο πορτφόλιό σου. Τα προϊόντα και τα εργαλεία που χρησιμοποιείς, οι λεπτομέρειες που δημιουργείς στο μοντέλο και το τελικό look είναι πάντα πολύ δημοφιλή θέματα. Πρόσεξε να μην αποκαλύψεις στοιχεία που πρέπει να μείνουν μυστικά και συνεννοήσου με την ομάδα σου για το πότε και τι μπορείς να χρησιμοποιήσεις.

Και τέλος…

Να ζητάς πάντα τη γραπτή άδεια του φωτογράφου για τις φωτογραφίες του και ενημερώσου για τυχόν άλλα ονόματα που θα πρέπει να συμπεριλάβεις (π.χ. του μοντέλου).

Να είσαι ειλικρινής – Να διατηρείς την καλή σου φήμη και να μη διεκδικείς τα εύσημα για ολόκληρο το μακιγιάζ, αν ήσουν βοηθός. Πρέπει πάντα να αναφέρεται ξεκάθαρα ο βασικός MUA.

Όλα στην εντέλεια – Όσο καλό κι αν είναι το μακιγιάζ, τα ορθογραφικά και γραμματικά λάθη δεν δείχνουν επαγγελματισμό. Για αυτό, να ελέγχεις τα πάντα δύο φορές.

 

 


Φυσικό κατάστημα:
Παπαδιαμαντοπούλου 22, Αθήνα 115 28


Τηλέφωνο: +30 210 724 9961, +30 210 725 8087

Website: https://gr.kryolan.com/
Blog: https://makeup-pro.gr/ 
Facebook Page: https://www.facebook.com/kryolanhellas/
Instagram Profile: https://www.instagram.com/kryolangreece/
YouTube Channel: https://www.youtube.com/user/KryolanHellas
Pinterest: https://gr.pinterest.com/kryolanhellas/

κατασκευή ιστοσελίδας, Search Engine Optimization (SEO), προώθηση από exceliso.com