Η ΠΟΡΕΙΑ ΜΑΣ, ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ: ΕΝΩΣΗ ΠΣΑΑΕ - ΕΕΠΑΕ
VIDEO: Η αποτρίχωση είναι ομορφιά - ΟΣΕΔΑΕ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Χρήση της τεχνολογίας Έντονου Παλμικού Φωτός (IPL) και Laser για μόνιμη μείωση της τριχοφυΐας - ΙΣΑΑΚ ΣΑΚΗΣ BSc Biomechanical Engineer, MSc Biomedical Engineer, Ben Gurion University of the Negev, Israel
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Λιπαρό δέρμα - περιποίηση στο ινστιτούτο αισθητικής και περιποίηση στο σπίτι - Καμτσιούρη Πετρούλα Αισθητικός ΤΕΙ Αθήνας
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Νύχια επιπλοκές - Νίνα Ποτουρίδη Ποδίατρος
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Αντιοξειδωτικές θεραπείες για καπνιστές - Barbara Νάνου Αισθητικός Κοσμετολόγος, Msc Χαροκόπειου ΠΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Κόκκινα, ερεθισμένα δέρματα - Barbara Νάνου Αισθητικός ΤΕΙ Αθήνας, Msc Χαροκόπειου ΠΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Αποτρίχωση - ΖΑΠΠΕΙΟ ΔΥΟ FORUM 2017 - Μαρία Κυριάκη - Αισθητικός Κοσμετολόγος ΤΕΙ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Ολοκληρωμένη αντιμετώπιση της ακμής με τα νέας γενιάς προϊόντα - Καμτσιούρη Πετρούλα Αισθητικός Κοσμητολόγος ΑΤΕΙ Αθήνας
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ΓΝΩΣΗ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ - ΔΙΑΛΥΝΑ ΜΑΡΙΑ
ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ ΔΕΡΜΑΤΟΣ - ΜΠΙΣΜΠΙΚΗ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ
«
  • 1
  • 2
  • 3
»

Υπάρχουν τροφές που είναι το ελιξήριο της νεότητας

Το ελιξήριο της νεότητας στο...πιάτο μας!

Το δέρμα μας είναι το όργανο που καθρεφτίζει την γενικότερη υγεία και ευεξία του σώματός μας. Είναι και αυτό όμως, που αποτυπώνει πρώτο τα σημάδια του χρόνου. Στη σύγχρονη κοινωνία μας η αντιγήρανση μας απασχολεί αρκετά, καθώς οι ρυτίδες και η γήρανση έχουν αντίκτυπο στην ψυχολογία μας, την εργασία μας και τις κοινωνικές μας συναναστροφές. 

Τι είναι η γήρανση του δέρματος και πού οφείλεται τελικά;

Η δερματική γήρανση οφείλεται αρχικά σε εσωτερικούς (ενδογενής) παράγοντες, δηλαδή παράγοντες που το ίδιο το σώμα μας δημιουργεί. Για παράδειγμα, οι ελεύθερες ρίζες (ROS), δημιουργούνται στο σώμα μας, επιτίθονται, δημιουργούν φλεγμονές και καταστρέφουν πολλές κυτταρικές δομές, ανάμεσά τους και το δέρμα μας. 

Οι ορμονικές μεταβολές, κυρίως στην εμμηνόπαυση, συμβάλλουν στη μείωση της παραγωγής κολλαγόνου. Ταυτόχρονα όμως η γήρανση είναι στο DNA μας! Τα χρωμοσώματα γερνούν με το πέρασμα του χρόνου, καθώς μειώνεται το μήκος ενός συγκεκριμένου κομματιού τους. Παράλληλα, η ύπαρξη ασθενειών όπως ο διαβήτης ή η αυξημένη γλυκόζη στο αίμα, οδηγούν επίσης στην καταστροφή του κολλαγόνου. 

Οι εξωτερικοί παράγοντες που ευνοούν την γήρανση του δέρματος είναι η έκθεση στον ήλιο με βαρύτητα  80%, καθώς και άλλοι παράγοντες όπως το κάπνισμα, η κακή διατροφή, το ψυχολογικό στρες και η σωματική καταπόνηση. 

Ποιά είναι τα σημάδια;

Το δέρμα χάνει τον όγκο του και εμφανίζει απώλεια ελαστικότητας, αφυδάτωση, χαλάρωση, ρυτίδες, δυσχρωμίες, ευρυαγγείες, υπερκερατώσεις. Η γήρανση και η χαλάρωση είναι πολύ φανερή στα βλέφαρα, τις παρειές και το λαιμό. 

Μπορεί η καλή διατροφή να “πατήσει φρένο” στη γήρανση του δέρματος;

Η απάντηση είναι οτι μπορεί! Η καλή και ισορροπημένη διατροφή, μιλώντας πάντα για τις επιλογές που κάνουμε στο σπίτι και την καθημερινότητά μας, συμβάλλουν αποδεδειγμένα στην αντιγήρανση του δέρματος αλλά και του σώματός μας. 

Τι είναι ωφέλιμο να επιλέγουμε;

Βιταμίνη C: έχει αντιοξειδωτική δράση και ευνοεί την σύνθεση του κολλαγόνου. Βρίσκεται άφθονη στα φρούτα και τα λαχανικά, όπως μάνγκο, πορτοκάλια, μανταρίνια, λεμόνια, δαμάσκηνα, πιπεριές ,μπρόκολο.

Βιταμίνη Ε: Έχει αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση. Προστατεύει το κολλαγόνο και τις κυτταρικές μεμβράνες και μειώνει τις αρνητικές επιδράσεις του ήλιου στο δέρμα. Βρίσκεται άφθονη σε φυτικά έλαια, ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς και σπόρους.

Καροτενοειδή: Προστατεύουν από τις επιδράσεις του ήλιου και έχουν αντιοξειδωτική δράση. Στην οικογένεια αυτή ανήκει η βιταμίνη Α που βρίσκεται στα καρότα, την κολοκύθα, το μάνγκο, τη παπάγια, το συκώτι, τα αυγά, το γάλα, το τυρί, τα ψάρια. Το Β καροτένιο βρίσκεται στα βερίκοκα, λάχανο, ντομάτα, καρπούζι, μάνγκο. Η ασταξανθίνη βρίσκεται στη μαγιά, τις γαρίδες, τα όστρακα, τον σoλομό ενώ το λυκοπένιο, στη ντομάτα, καρότα, παπάγια, πεπόνι.

Πολυφαινόλες: Έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και βρίσκονται στον καφέ, το τσάι, τη σοκολάτα, το κόκκινο κρασί. 

Το συνένζυμο Q10, παίρνει μέρος σε πολλές μεταβολικές διαδικασίες, είναι αντιοξειδωτικό και βρίσκεται στο σολομό, τόνο, συκώτι, σόγια, ξηρούς καρπούς, σπανάκι. 

Προβιοτικά: Ενισχύουν τη φυσική άμυνα του σώματος και βρίσκονται στα προϊόντα με προβιοτικές καλλιέργειες και στα γιαούρτια με πέτσα.

Ω3 και ιχθυέλαια: Έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και βρίσκονται στα λιπαρά ψάρια όπως η τσιπούρα, ο σολομός, ο τόνος, η σαρδέλα. 

Ελαιόλαδο: Τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που βρίσκονται άφθονα στο ελαιόλαδο (MUFA), σχετίζονται με χαμηλά επίπεδα γήρανσης από την ηλιακή ακτινοβολία. 

Φυτικές ίνες: Οι έρευνες δείχνουν ότι οι άφθονες φυτικές ίνες συμβάλλουν στην προστασία της γήρανσης των χρωμοσωμάτων και του μήκους τους. 

Ρίγανη, η κανέλλα, το σκόρδο και το Ginger έχει αποδειχθεί ότι προστατεύουν την δομή του κολλαγόνου αλλά και άλλων πρωτεϊνών από την υψηλή γλυκόζη στο αίμα.

Κουρκουμάς είναι ένα ινδικό μπαχαρικό με ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις δράσεις. 

Ας κρατήσουμε στο μυαλό μας οτι οι περισσότερες έρευνες δείχνουν ότι η ισορροπημένη διατροφή βασισμένη στη Μεσογειακή δίαιτα, άφθονη σε φρούτα, λαχανικά και φυτικές ίνες καθώς και η διατήρηση φυσιολογικού βάρους σώματος όταν συνδυάζονται με άσκηση και καλή ψυχολογία, είναι σύμμαχοί μας στην αντιγήρανση του δέρματος και του σώματός μας! Αν και δεν θα βγούμε απόλυτα νικητές, ας δώσουμε όμως μία καλή μάχη!

 

Κωνσταντίνα Δημητροπούλου

Πτυχιούχος ΤΕΙ Αισθητικής & Κοσμετολογίας Αθήνας,

MSc Clinical & Public Health Nutrition, UCL London

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 

1. Aedı´n Cassidy et al. Associations between diet, lifestyle factors, and telomere length in

women1–3. Am J Clin Nutr 2010;91:1273–80

 

2. Barbara Szyszkowska et al. The influence of selected ingredients of dietary

Supplements on skin condition. Postępy Dermatologii i Alergologi 3, June / 2014

 

3. Frederic Flament et al. Effect of the sun on visible clinical signs of aging

in Caucasian skin. Clinical, Cosmetic and Investigational Dermatology 2013:6 221–232

 

4. Garth L. Nicolson et al.  Lipid Replacement Therapy: A natural medicine approach to replacing

damaged lipids in cellular membranes and organelles and restoring function. 2013 The Authors. Published by Elsevier B.V

 

5. James M. Harpera et al. Stress resistance and aging: Influence of genes and nutrition

Mech Ageing Dev. 2006 August ; 

 

6. Julie Latreille et al. Dietary Monounsaturated Fatty Acids Intake and Risk of

Skin Photoaging. September 2012 | Volume 7 | Issue 9 |

 

7. Maeve C Cosgrove et al. Dietary nutrient intakes and skin-aging appearance among middleaged American women. Am J Clin Nutr 2007;86:1225–31

 

8. M. Roberfroid et al. Prebiotic concept and health. British Journal Of Nutrition

 

9. N. Puizina-Ivi,. Skin aging. Acta Dermatoven APA Vol 17, 2008, No 2

 

10. Shilpa Amarya et al. Changes during aging and their association with malnutrition. 2015, Asia Pacific League of Clinical Gerontology & Geriatrics. Published by Elsevier Taiwan LLC

 

11. Rahani Katta, MD; Samir P. Desai MD . The Role of Dietary Intervention in Skin Disease,

J Clin Aesthet Dermatol. 2014;7(7):46–51.)

 

12. Silke K. Schagen et al.  Discovering the link between nutrition

and skin aging. Dermato-endocrinology 4:3, 298–307; July–December 2012

 

13. S. Grether-Beck et al. Molecular evidence that oral supplementation with lycopene or lutein protects human skin against ultraviolet radiation: Results from a double-blinded,

placebo-controlled, cross-over study. Faculty of Medicine, Heinrich, Germany, 15-Sep-2016

 

14. Roberto Sansone et al. Cocoa flavanol intake improves endothelial function and Framingham Risk. Score in healthy men and women: a randomised, controlled, double-masked

trial. British Journal of Nutrition (2015), 114, 1246–1255

Last modified onΠέμπτη, 23 Φεβρουάριος 2017 01:54
κατασκευή ιστοσελίδας, Search Engine Optimization (SEO), προώθηση από exceliso.com