Αντιηλιακή προστασία

ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ της 22ας Σεπτεμβρίου 2006 σχετικά με την αποτελεσματικότητα των αντιηλιακών προϊόντων και των σχετικών ισχυρισμών

ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ της 22ας Σεπτεμβρίου 2006 σχετικά με την αποτελεσματικότητα των αντιηλιακών προϊόντων και των σχετικών ισχυρισμών

[κοινοποιηθείσα υπό τον αριθμό Ε(2006) 4089]

(Κείμενο που παρουσιάζει ενδιαφέρον για τον ΕΟΧ)

(2006/647/ΕΚ)

 

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ,

Έχοντας υπόψη:

τη συνθήκη για την ίδρυση της Ευρωπαϊκής Κοινότητας, και ιδίως το άρθρο 211 δεύτερη περίπτωση,

Εκτιμώντας τα ακόλουθα:

 

(1)

Τα αντιηλιακά προϊόντα αποτελούν καλλυντικά προϊόντα κατά την έννοια του άρθρου 1, παράγραφος 1 της οδηγίας 76/768/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 27ης Ιουλίου 1976, περί προσεγγίσεως των νομοθεσιών των κρατών μελών των αναφερομένων στα καλλυντικά προϊόντα (1).

(2)

Σύμφωνα με το άρθρο 2, πρώτο εδάφιο της οδηγίας 76/768/ΕΟΚ, τα καλλυντικά προϊόντα που διατίθενται στην αγορά εντός της Κοινότητος δεν πρέπει να δύνανται να προκαλέσουν βλάβη στην ανθρώπινη υγεία, όταν χρησιμοποιούνται υπό κανονικές και προβλέψιμες συνθήκες χρήσης, λαμβάνοντας, ιδίως, υπόψη την παρουσίαση του προϊόντος, την επισήμανσή του, τις τυχόν οδηγίες χρήσης του.

(3)

Το άρθρο 6 παράγραφος 3 της οδηγίας 76/768/ΕΟΚ υποχρεώνει τα κράτη μέλη να λαμβάνουν κάθε πρόσφορο μέτρο ώστε στην επισήμανση, στην προσφορά προς πώληση και στη διαφήμιση των καλλυντικών προϊόντων το κείμενο, οι ονομασίες, τα σήματα, οι εικόνες ή τα άλλα σύμβολα παραστατικά ή μη, να μη χρησιμοποιούνται για να αποδώσουν σε αυτά τα προϊόντα χαρακτηριστικά τα οποία δεν έχουν.

(4)

Επιπλέον, σύμφωνα με το άρθρο 7α της οδηγίας 76/768/ΕΟΚ, ο παρασκευαστής ή ο εντολοδόχος του ή το πρόσωπο για λογαριασμό του οποίου παρασκευάζεται ένα καλλυντικό προϊόν ή το πρόσωπο που είναι υπεύθυνο για τη διάθεση εισαγόμενων καλλυντικών στην κοινοτική αγορά πρέπει να εξασφαλίζει ότι οι αρμόδιες αρχές των ενδιαφερόμενων κρατών μελών έχουν, για λόγους ελέγχου, εύκολα πρόσβαση, την απόδειξη του αποτελέσματος την οποία υποτίθεται ότι έχει το καλλυντικό, όταν αυτό αιτιολογείται από τη φύση του αποτελέσματος ή του προϊόντος.

(5)

Για να εξασφαλιστεί υψηλό επίπεδο προστασίας της υγείας, πρέπει να δοθούν οδηγίες σχετικά με τις συνέπειες της εφαρμογής του άρθρου 6 παράγραφος 3 της οδηγίας 76/768/ΕΟΚ σε ισχυρισμούς που αφορούν την αποτελεσματικότητα των αντιηλιακών προϊόντων.

(6)

Αν και η βιομηχανία έχει ήδη καταβάλει ορισμένες προσπάθειες προς την κατεύθυνση αυτή, είναι σκόπιμο να καθοριστούν παραδείγματα ισχυρισμών που δεν πρέπει να γίνονται όσον αφορά τα αντιηλιακά προϊόντα, τα προληπτικά μέτρα που πρέπει να τηρούνται και τις οδηγίες χρήσης που πρέπει να συνιστώνται για ορισμένα από τα αποδιδόμενα χαρακτηριστικά.

(7)

Είναι επίσης σκόπιμο να αντιμετωπιστούν ορισμένες άλλες πτυχές που αφορούν τους ισχυρισμούς που γίνονται για τα αντιηλιακά προϊόντα και την αποτελεσματικότητά τους, όπως η ελάχιστη αποτελεσματικότητα του αντιηλιακού προϊόντος, ώστε να διασφαλίζεται υψηλός βαθμός προστασίας της δημόσιας υγείας, και ο τρόπος με τον οποίο μπορεί η επισήμανση των αντιηλιακών να διατηρείται απλή και κατανοητή ώστε να βοηθά τον καταναλωτή να επιλέξει το σωστό προϊόν.

(8)

Η ηλιακή ακτινοβολία συνίσταται, μεταξύ άλλων, σε (βραχύτερη) υπεριώδη ακτινοβολία Β («ακτινοβολία UVB») και σε (μακρύτερη) υπεριώδη ακτινοβολία Α («ακτινοβολία UVA»). Ο ερεθισμός του δέρματος («ηλιακό έγκαυμα») και το συνακόλουθο ερύθημα του δέρματος δημιουργούνται κυρίως από ακτινοβολία UVB. Όσον αφορά το κίνδυνο καρκίνου, αν και ο κύριος υπεύθυνος για την εκδήλωσή του είναι η ακτινοβολία UVB, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τον κίνδυνο που συνδέεται με την ακτινοβολία UVA. Επιπλέον, η ακτινοβολία UVA ευθύνεται για την πρόωρη γήρανση του δέρματος. Οι έρευνες επίσης δείχνουν ότι η υπερβολική έκθεση τόσο σε ακτινοβολία UVB όσο και σε ακτινοβολία UVA επηρεάζει το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού.

(9)

Τα αντιηλιακά προϊόντα μπορούν να είναι αποτελεσματικά στην πρόληψη των ηλιακών εγκαυμάτων. Επιστημονικά πορίσματα δείχνουν επίσης ότι τα αντιηλιακά μπορούν να αποτρέψουν τη βλάβη που συνδέεται με τη φωτογήρανση και ότι μπορούν να προστατέψουν από την φωτο-ανασοκαταστολή. Από επιδημιολογικές μελέτες προκύπτει ότι η χρήση αντιηλιακών μπορεί να προλάβει ορισμένους τύπους καρκινώματος του δέρματος.

(10)

Για να έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά προφύλαξης, τα αντιηλιακά πρέπει να προστατεύουν τόσο από την ακτινοβολία UVB όσο και από την ακτινοβολία UVA. Κατά συνέπεια, αν και ο δείκτης ηλιακής προστασίας αφορά μόνο την προστασία από την ακτινοβολία που προκαλεί ερύθημα (δηλ. κυρίως την ακτινοβολία UVB), τα αντιηλιακά πρέπει να προσφέρουν προστασία τόσο από τις ακτίνες UVB όσο και από τις UVA.

(11)

Ακόμα και τα αντιηλιακά που είναι πολύ αποτελεσματικά και προστατεύουν τόσο από την ακτινοβολία UVB όσο και από την UVA δεν μπορούν να εγγυηθούν απόλυτη προστασία από κινδύνους για την υγεία που απορρέουν από την υπεριώδη ακτινοβολία. Κανένα αντιηλιακό προϊόν δεν μπορεί να φιλτράρει όλη την υπεριώδη ακτινοβολία. Επιπλέον, δεν υπάρχουν, έως σήμερα, αδιαμφισβήτητες επιστημονικές αποδείξεις ότι η χρήση αντιηλιακών προφυλάσσει από το μελάνωμα. Κατά συνέπεια, δεν πρέπει να διατυπώνεται ο ισχυρισμός ή να δημιουργείται η εντύπωση ότι τα αντιηλιακά προϊόντα παρέχουν πλήρη προστασία από τους κινδύνους που απορρέουν από την υπερβολική έκθεση στην ακτινοβολία UV.

(12)

Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όσον αφορά την έκθεση βρεφών και μικρών παιδιών στον ήλιο. Καθώς η έκθεση στον ήλιο κατά την παιδική ηλικία αποτελεί σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης καρκίνου του δέρματος σε μεγαλύτερη ηλικία, δεν πρέπει να δημιουργείται η εντύπωση ότι τα αντιηλιακά προϊόντα παρέχουν επαρκή προστασία για τα βρέφη και τα μικρά παιδιά.

(13)

Τυχόν εσφαλμένες αντιλήψεις σχετικά με τα χαρακτηριστικά των αντιηλιακών προϊόντων πρέπει να αποκαθίστανται μέσω κατάλληλων προειδοποιήσεων.

(14)

Βασιζόμενο σε διάφορες μελέτες, το Διεθνές Κέντρο Έρευνας για τον Καρκίνο της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας τόνισε τη σημασία της σχέσης μεταξύ της σωστής χρήσης των αντιηλιακών προϊόντων και της αποτελεσματικότητας του δείκτη ηλιακής προστασίας του ισχυρισμού που διατυπώνεται σχετικά με το προϊόν. Συγκεκριμένα, μεγάλη σημασία έχει η συχνή επανεπάληψη του αντιηλιακού προϊόντος. Επιπλέον, για να επιτευχθεί το επίπεδο προστασίας που αντιστοιχεί στο δείκτη ηλιακής προστασίας, τα αντιηλιακά πρέπει να χρησιμοποιούνται σε ποσότητες ανάλογες με αυτές που χρησιμοποιούνται σε συνθήκες δοκιμής, δηλ. 2 mg/cm2, που αντιστοιχεί σε 2 μικρές κουταλιές κρέμας (περίπου 36 γραμμάρια) για έναν ενήλικα. Η ποσότητα αυτή είναι μεγαλύτερη από αυτή που συνήθως χρησιμοποιείται από τους καταναλωτές. Η χρήση μικρότερης ποσότητας αντιηλιακού προϊόντος οδηγεί σε δυσανάλογη μείωση της προστασίας. Για παράδειγμα, αν η χρησιμοποιούμενη ποσότητα σε μειωθεί κατά το ήμισυ μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της προσφερόμενης προστασίας έως και κατά δύο τρίτα.

(15)

Τα αντιηλιακά πρέπει να είναι επαρκώς αποτελεσματικά σε σχέση με την ακτινοβολία UVB και UVA για να εξασφαλίζουν υψηλή προστασία της δημόσιας υγείας. Για το σκοπό αυτό, ένα αντιηλιακό προϊόν πρέπει να παρέχει μία ελάχιστη προστασία από την UVB και την UVA. Ένας υψηλότερος δείκτης ηλιακής προστασίας (κυρίως προστασίας από την UVB) πρέπει να συνεπάγεται επίσης αύξηση της προστασίας από την UVA. Συνεπώς, η προστασία από την UVA πρέπει να συνδέεται με την προστασία από την UVB. Επιστημονικά στοιχεία δείχνουν ότι ορισμένες βιολογικές βλάβες του δέρματος μπορούν να προληφθούν και να μειωθούν εάν ο λόγος του δείκτη προστασίας που υπολογίζεται με τη δοκιμή επίμονης μελάχρωσης (persistent pigment darkening test) (που αφορά κυρίως την ακτινοβολία UVA) είναι τουλάχιστον 1/3 του δείκτη που υπολογίζεται με τη μέθοδο δοκιμής του δείκτη ηλιακής προστασίας (που αφορά κυρίως την ακτινοβολία UVB). Επιπλέον για να διασφαλιστεί μια ευρεία προστασία, οι δερματολόγοι προτείνουν ένα κρίσιμο μήκος κύματος τουλάχιστον 370 nm.

(16)

Για να διασφαλιστεί η αναπαραγωγή και η συγκρισιμότητα της συνιστώμενης ελάχιστης προστασίας από την ακτινοβολία UVB, πρέπει να χρησιμοποιείται η διεθνής μέθοδος δοκιμής του δείκτη ηλιακής προστασίας (International Sun Protection Factor Test Method) (2006) όπως προσαρμόστηκε στα νέα δεδομένα το 2006 από τις βιομηχανίες της Ευρώπης, της Ιαπωνίας, των ΗΠΑ και της Νότιας Αφρικής. Για να αξιολογηθεί η ελάχιστη προστασία από την ακτινοβολία UVA, πρέπει να χρησιμοποιηθεί η μέθοδος της επίμονης μελάχρωσης, όπως εφαρμόζεται από την ιαπωνική βιομηχανία και τροποποιήθηκε από το Γαλλικό Οργανισμό Υγείας «Agence française de sécurité sanitaire des produits de santé — Afssaps» καθώς και το κρίσιμο μήκος κύματος. Αυτές οι μέθοδοι δοκιμής έχουν υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τυποποίησης (CEN) με σκοπό να θεσπιστούν ευρωπαϊκά πρότυπα στον τομέα αυτό (2).

(17)

Αν και οι εν λόγω μέθοδοι δοκιμής πρέπει να χρησιμοποιούνται ως μέθοδοι αναφοράς, πρέπει να δίνεται προτεραιότητα σε μεθόδους δοκιμής in-vitro με ισοδύναμα αποτελέσματα, δεδομένου ότι οι μέθοδοι in-vivo εγείρουν ηθικά ζητήματα. Η βιομηχανία πρέπει να καταβάλει περισσότερες προσπάθειες για την ανάπτυξη μεθόδων δοκιμής in-vitro με σκοπό την προστασία από τις ακτινοβολίες UVB και UVA.

(18)

Οι ισχυρισμοί που αφορούν την αποτελεσματικότητα των αντιηλιακών προϊόντων πρέπει να είναι απλοί, κατανοητοί και να βασίζονται σε ταυτόσημα κριτήρια ώστε να βοηθούν τον καταναλωτή να συγκρίνει προϊόντα και να επιλέγει το κατάλληλο προϊόν για τη συγκεκριμένη έκθεση στον ήλιο και το συγκεκριμένο τύπο δέρματος.

(19)

Ειδικότερα, είναι αναγκαίο να υπάρχουν ομοιόμορφοι ισχυρισμοί όσον αφορά την προστασία από την UVA, ούτως ώστε να διευκολύνεται η επιλογή εκ μέρους του καταναλωτή προϊόντος που παρέχει προστασία τόσο από την UVB όσον και από την UVA.

(20)

Οι ποικίλοι αριθμοί που εμφανίζονται στις ετικέτες για τη δήλωση του δείκτη ηλιακής προστασίας δεν εξυπηρετούν το στόχο να καταστούν οι ισχυρισμοί απλοί και κατανοητοί. Η αύξηση της προστασίας από τον έναν αριθμό στον επόμενο είναι αμελητέα, ιδιαίτερα στους υψηλούς δείκτες. Επιπλέον, η αύξηση της προστασίας είναι απλώς γραμμική στην περίπτωση εγκαύματος, δηλ, το προϊόν με δείκτη ηλιακής προστασίας 30 προστατεύει από το έγκαυμα όσο και το αντιηλιακό με δείκτη προστασίας 15. Ωστόσο, ένα προϊόν με δείκτη ηλιακής προστασίας 15 απορροφά το 93 % της ακτινοβολίας UVB, ενώ ένα προϊόν με δείκτη προστασίας 30 απορροφά το 97 % της ακτινοβολίας UVB. Τέλος, οι δείκτες ηλιακής προστασίας άνω του 50 δεν αυξάνουν σημαντικά την προστασία από την ακτινοβολία UV. Συνεπώς, το φάσμα των δεικτών ηλιακής προστασίας που αναγράφεται στις ετικέτες μπορεί να μειωθεί χωρίς να μειωθεί για τον καταναλωτή η επιλογή μεταξύ προϊόντων διαφορετικής ισχύος.

(21)

Η επισήμανση με τη χρήση μίας από τις τέσσερις κατηγορίες («χαμηλή», «μεσαία», «υψηλή» και «πολύ υψηλή») παρέχει απλούστερη και πιο κατανοητή ένδειξη της αποτελεσματικότητας των αντιηλιακών προϊόντων από ό,τι η χρήση πολλών διαφορετικών αριθμών. Κατά συνέπεια, η κατηγορία πρέπει να επισημαίνεται με τρόπο τουλάχιστον τόσο εμφανή όσο και ο δείκτης ηλιακής προστασίας.

(22)

Οι καταναλωτές πρέπει να ενημερώνονται σχετικά με τους κινδύνους που απορρέουν από την υπερβολική έκθεση στον ήλιο. Επιπλέον, οι καταναλωτές χρειάζονται καθοδήγηση για να επιλέξουν το κατάλληλο, από άποψη αποτελεσματικότητας, αντιηλιακό προϊόν λαμβάνοντας υπόψη το βαθμό της έκθεσης στον ήλιο και τον τύπο του δέρματος,

ΣΥΝΙΣΤΑ:

ΤΜΗΜΑ 1

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΟΙ

1)

Η παρούσα σύσταση περιέχει:

α)

στο τμήμα 2, συστάσεις σχετικά με την εφαρμογή του άρθρου 6 παράγραφος 3 της οδηγίας 76/768/ΕΟΚ του Συμβουλίου όσον αφορά τα χαρακτηριστικά των αντιηλιακών προϊόντων και τους ισχυρισμούς που διατυπώνονται σχετικά με την αποτελεσματικότητα αυτών.

β)

στα τμήματα 3, 4 και 5, συστάσεις σχετικά με την ελάχιστη αποτελεσματικότητα των αντιηλιακών προϊόντων ως προς τη διασφάλιση υψηλού επιπέδου προστασίας από την ακτινοβολία UVB και UVA και σχετικά με την απλή και κατανοητή επισήμανση των αντιηλιακών προϊόντων ώστε να διευκολύνεται η επιλογή του κατάλληλου προϊόντος από τον καταναλωτή.

2)

Για το σκοπό της παρούσας σύστασης ισχύουν οι ακόλουθοι ορισμοί:

α)

ως «αντιηλιακό προϊόν» νοείται κάθε παρασκεύασμα (όπως κρέμα, έλαιο, ζελέ ή σπρέι) που προορίζεται να έρθει σε επαφή με το ανθρώπινο δέρμα με αποκλειστικό ή κύριο σκοπό να το προστατεύσει από την ακτινοβολία UV μέσω της απορρόφησης, της διασποράς ή της αντανάκλασης της ακτινοβολίας·

β)

ως «ισχυρισμός» νοείται κάθε δήλωση σχετικά με τα χαρακτηριστικά ενός αντιηλιακού προϊόντος με τη μορφή κειμένου, ονομασίας, σήματος, εικόνας, συμβόλου, παραστατικού ή άλλου συμβόλου που χρησιμοποιείται στην επισήμανση, την προσφορά προς πώληση και τη διαφήμιση των αντιηλιακών προϊόντων· 

γ)

ως «ακτινοβολία UVB» νοείται η ηλιακή ακτινοβολία στο φάσμα των 290-320 nm·

δ)

ως «ακτινοβολία UVA» νοείται η ηλιακή ακτινοβολία στο φάσμα των 320-400 nm·

ε)

ως «κρίσιμο μήκος κύματος» νοείται το μήκος κύματος για το οποίο το τμήμα που βρίσκεται υπό την καμπύλη οπτικής πυκνότητας και αρχίζει στα 290 nm είναι ίσο με το 90 % του ολοκληρωμένου τμήματος μεταξύ 290 και 400 nm·

στ)

ως «ελάχιστη δόση που προκαλεί ερύθημα» νοείται η ποσότητα της ενέργειας που είναι ικανή να προκαλέσει ερύθημα·

ζ)

ως «δείκτης ηλιακής προστασίας» νοείται ο λόγος της ελάχιστης δόσης που προκαλεί ερύθημα σε δέρμα που προστατεύεται από αντιηλιακό προϊόν προς την ελάχιστη δόση που προκαλεί ερύθημα στο ίδιο δέρμα χωρίς προστασία·

η)

ως «δείκτης προστασίας UVA» νοείται ο λόγος της ελάχιστης δόσης UVA που απαιτείται για να προκληθεί μόνιμη μελάχρωση σε δέρμα προστατευμένο από αντιηλιακό προϊόν προς την ελάχιστη δόση UVA που απαιτείται για την πρόκληση ελάχιστης μελάχρωσης στο ίδιο δέρμα χωρίς προστασία.

ΤΜΗΜΑ 2

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ UVA/UVB, ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΙ, ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΦΥΛΑΞΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ, ΟΔΗΓΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ 

3)

Τα χαρακτηριστικά και οι ισχυρισμοί που αναφέρονται στα σημεία 4 έως 8 πρέπει να εκτιμηθούν στο πλαίσιο της συμμόρφωσης προς το άρθρο 6 παράγραφος 3 της οδηγίας 76/768/ΕΟΚ.

4)

Τα αντιηλιακά προϊόντα πρέπει να προστατεύουν τόσο από την ακτινοβολία UVB όσο και από την UVA.

5)

Δεν πρέπει να διατυπώνεται ισχυρισμός που αποδίδει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

α)

100 % προστασία από την ακτινοβολία UV (όπως «sunblock», «απόλυτη προστασία»)·

β)

δεν χρειάζεται επανεπάλειψη του προϊόντος υπό οποιεσδήποτε συνθήκες (όπως «πρόληψη που διαρκεί όλη την ημέρα»).

6)

Τα αντιηλιακά προϊόντα πρέπει να φέρουν προειδοποιήσεις που να δηλώνουν ότι δεν παρέχουν προστασία 100 % και να παρέχουν συμβουλές σχετικά με μέτρα προφύλαξης που πρέπει να λαμβάνονται πέρα από τη χρήση τους., Οι προειδοποιήσεις αυτές μπορεί να είναι:

α)

«Μην εκτίθεστε για πολύ ώρα στον ήλιο, ακόμα και αν χρησιμοποιείτε αντιηλιακό»·

β)

«Τα βρέφη και τα μικρά παιδιά δεν πρέπει να εκτίθενται καθόλου στο άμεσο ηλιακό φως»·

γ)

«Η υπερβολική έκθεση στον ήλιο αποτελεί σοβαρή απειλή για την υγεία».

7)

Τα αντιηλιακά προϊόντα πρέπει να φέρουν οδηγίες χρήσης που να διασφαλίζουν την αλήθεια του ισχυρισμού που διατυπώνεται σχετικά με την αποτελεσματικότητα του προϊόντος, μεταξύ άλλων, τις εξής οδηγίες:

α)

«Χρησιμοποιείτε αντιηλιακό πριν από κάθε έκθεση στον ήλιο»·

β)

«Επαναλάβατε τη χρήση συχνά για να διατηρείτε την προστασία, ιδιαίτερα μετά από εφίδρωση, κολύμπι ή σκούπισμα».

8)

Τα αντιηλιακά προϊόντα πρέπει να φέρουν οδηγίες χρήσης, ούτως ώστε να χρησιμοποιείται επαρκής ποσότητα στο δέρμα για να επιτυγχάνεται η αποδιδόμενη στο προϊόν αποτελεσματικότητα. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί, για παράδειγμα, δηλώνοντας την απαιτούμενη ποσότητα με ένα διάγραμμα, μια απεικόνιση ή ένα όργανο μέτρησης. Τα αντιηλιακά προϊόντα πρέπει να φέρουν επεξήγηση των κινδύνου που απορρέει από τη χρήση μειωμένης ποσότητας, όπως «προειδοποίηση: η μείωση της ενδεικνυόμενης ποσότητας περιορίζει σημαντικά το επίπεδο προστασίας».

ΤΜΗΜΑ 3

ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

9)

Τα αντιηλιακά προϊόντα πρέπει να παρέχουν ελάχιστο βαθμό προστασίας από τις ακτίνες UVB και UVA. Ο βαθμός προστασίας πρέπει να υπολογίζεται με τυποποιημένες, αναπαράξιμες μεθόδους δοκιμής και να λαμβάνει υπόψη την επίδραση του φωτός. Πρέπει να προτιμούνται οι μέθοδοι δοκιμής in-vitro. 

10)

Ο ελάχιστος βαθμός προστασίας που παρέχουν τα αντιηλιακά πρέπει να είναι ο εξής:

α)

προστασία από την ακτινοβολία UVB που αντιστοιχεί σε δείκτη ηλιακής προστασίας 6, όπως υπολογίζεται με χρήση της διεθνούς μεθόδου δοκιμής για το δείκτη ηλιακής προστασίας (International Sun Protection Factor Test Method) (2006) ή σε ισοδύναμο βαθμό προστασίας που υπολογίζεται με οποιαδήποτε μέθοδο in-vitro·

β)

προστασία από την ακτινοβολία UVA που αντιστοιχεί σε δείκτη προστασίας UVA ίση με το 1/3 του δείκτη ηλιακής προστασίας, όπως υπολογίζεται με χρήση της μεθόδου επίμονης μελάχρωσης, όπως τροποποιήθηκε από τον Γαλλικό Οργανισμό Υγείας «Agence française de sécurité sanitaire des produits de santé — Afssaps» ή σε ισοδύναμο βαθμό προστασίας που υπολογίζεται με οποιαδήποτε μέθοδο in-vitro·

γ)

κρίσιμο μήκος κύματος 370 nm, όπως υπολογίζεται με χρήση της μεθόδου δοκιμής του κρίσιμου μήκους κύματος.

ΤΜΗΜΑ 4

ΑΠΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟΙ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 

11)

Οι ισχυρισμοί που αφορούν την αποτελεσματικότητα των αντιηλιακών προϊόντων πρέπει να είναι απλοί, σαφείς και κατανοητοί και να βασίζονται σε τυποποιημένα, αναπαράξιμα κριτήρια.

12)

Ισχυρισμοί που αφορούν την προστασία από τις ακτινοβολίες UVB και UVA πρέπει να γίνονται μόνο εάν η προστασία είναι ίση ή ανώτερη από τα επίπεδα που καθορίζονται στο σημείο 10.

13)

Η αποτελεσματικότητα των αντιηλιακών προϊόντων πρέπει να αναγράφεται στην ετικέτα με αναφορά στις κατηγορίες όπως «χαμηλή», «μεσαία», «υψηλή» και «πολύ υψηλή». Κάθε κατηγορία πρέπει να ισοδυναμεί με έναν τυποποιημένο βαθμό προστασίας από τις ακτινοβολίες UVB και UVA.

14)

Οι ποικίλοι αριθμοί που χρησιμοποιούνται στις ετικέτες για τη δήλωση των δεικτών ηλιακής προστασίας πρέπει να μειωθούν ώστε να διευκολύνεται η σύγκριση μεταξύ διαφορετικών προϊόντων χωρίς να περιορίζεται η επιλογή του καταναλωτών. Προτείνεται το ακόλουθο φάσμα δεικτών ηλιακής προστασίας για κάθε κατηγορία και η σχετική επισήμανση:

 

 

15)

Η κατηγορία των αντιηλιακών προϊόντων πρέπει να εμφανίζεται στην ετικέτα τουλάχιστον με τρόπο τόσο εμφανή όσο και ο δείκτης ηλιακής προστασίας.

ΤΜΗΜΑ 5

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ 

16)

Οι καταναλωτές πρέπει να ενημερώνονται σχετικά με τους κινδύνους που συνεπάγεται η υπερβολική έκθεση στην ακτινοβολία UV καθώς και σχετικά με την κατηγορία αντιηλιακού προϊόντος που απαιτείται για συγκεκριμένο βαθμό ηλιακής έκθεσης και συγκεκριμένο τύπο δέρματος. Αυτό μπορεί να γίνει π.χ. μέσω ενημέρωσης από εθνικούς ιστοχώρους, μέσω φυλλαδίων ή ανακοινώσεων στον τύπο.

ΤΜΗΜΑ 6

ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ 

17)

Η παρούσα σύσταση απευθύνεται στα κράτη μέλη.

 

Βρυξέλλες, 22 Σεπτεμβρίου 2006.

 

Για την Επιτροπή

Günter VERHEUGEN

Αντιπρόεδρος

 

(1)  ΕΕ L 262 της 27.9.1976, σ. 169. Οδηγία όπως τροποποιήθηκε τελευταία με την οδηγία 2006/65/ΕΚ της Επιτροπής (ΕΕ L 198 της 20.7.2006, σ. 11).

(2)  Εντολή τυποποίησης που δόθηκε στην CEN σχετικά με τις μεθόδους για τη δοκιμή της αποτελεσματικότητας των αντιηλιακών προϊόντων, εντολή M/389, 12 Ιουλίου 2006.

 

Πηγή: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/ALL/?uri=CELEX:32006H0647

Ευχαριστούμε τον ΠΣΒΑΚ για την παροχή της πληροφορίας

Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ

Η Βιομηχανία Καλλυντικών υποστηρίζει την πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την παροχή πρόσθετων πληροφοριών στους καταναλωτές σχετικά με την προστασία από τον ήλιο. Η πρωτοβουλία αυτή ακολουθεί τις βελτιώσεις στην επισήμανση και την πρόοδο στην ανάπτυξη των αντιηλιακών προϊόντων.

Η Βιομηχανία Καλλυντικών συνεργάζεται από παλιά με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε θέματα αντιηλιακής προστασίας. Η τυποποίηση σε ότι αφορά τους δείκτες ηλιακής προστασίας (SPF) και η βελτίωση της επισήμανσης για την προστασία από τη UVA ακτινοβολία είναι πρωτοβουλίες πλήρως αποδεκτές από την Βιομηχανία Καλλυντικών.

Η Βιομηχανία Καλλυντικών σε συνεργασία με την Επιτροπή ετοίμασε ένα νέο λογότυπο για την επισήμανση του UVA που συμπληρώνει την Σύσταση της Επιτροπής. Τα αντιηλιακά προϊόντα με τη νέα επισήμανση θα κυκλοφορήσουν σταδιακά μέχρι το καλοκαίρι του 2008, επειδή οι ετικέτες  των προϊόντων για το 2007 είχαν τυπωθεί πριν την έκδοση του νέου λογότυπου UVA. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα αντιηλιακά προϊόντα που κυκλοφορούν, δεν παρέχουν προστασία από τις ακτίνες UVA. Η πληροφόρηση για την προστασία από τις ακτίνες UVA δίνεται τώρα με διάφορους τρόπους και συνιστάται στους καταναλωτές να διαβάζουν όλες τις πληροφορίες που παρέχονται στην συσκευασία των προϊόντων.

Η Βιομηχανία Καλλυντικών θα συνεχίσει να συνεργάζεται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να πετύχει τον κοινό στόχο για την καλύτερη προστασία των καταναλωτών από τις επικίνδυνες επιπτώσεις της έκθεσης στον ήλιο.

Ημερομηνία: 17/7/2007
Πηγή: ΠΣΒΑΚ 

τηλέφωνο: 2106828955
fax: 2106828956
email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ευχαριστούμε πολύ τον ΠΣΒΑΚ για την παραχώρηση του κειμένου για ανάρτηση στην ιστοσελίδα. 

ΠΩΣ ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΔΕΡΜΙΔΑ ΜΑΣ ΠΡΙΝ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

Ο ήλιος προκαλεί φωτογήρανση.

Τα συμπτώματα της  φωτογήρανσης εκδηλώνονται, δειλά, την τρίτη δεκαετία της ζωής μας, με αβαθείς ρυτίδες, ίσως κάποιες δυσχρωμίες, αρκετά πιο έντονα την τέταρτη δεκαετία, ενώ την πέμπτη δεκαετία,  είναι εμφανέστατα τα σημάδια της με τη μορφή κηλίδων, μελάσματος, χλοάσματος, υπερκερατώσεων, υπερμελαγχρώσεων, βαθιών ρυτίδων κα.

Είναι ένα φαινόμενο που λειτουργεί αθροιστικά, πράγμα, που σημαίνει, ότι η ακτινοβολία σωρεύεται με το χρόνο, ενώ τ΄ αποτελέσματα της έκθεσης στον ήλιο, εκδηλώνονται μετά από 20 χρόνια.

Αντιλαμβανόμαστε, λοιπόν, ότι, αν ξεκινήσαμε να βάζουμε αντιηλιακό στα 40, ενώ τα προηγούμενα χρόνια εκτιθέμεθα στον ήλιο, ανεξέλεγκτα, και χωρίς αντιηλιακή προστασία, το δέρμα μας θα εκδηλώσει φωτογήρανση, οπωσδήποτε.

ΠΩΣ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΟΥΜΕ ΤΟ ΔΕΡΜΑ ΜΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ;

Χρησιμοποιώντας αντιηλιακή προστασία όλο το χρόνο. Τα φίλτρα, που κατακρατούν την ακτινοβολία του ήλιου, περιέχονται στις κρέμες ημέρας, στις κρέμες bb ή cc, ή και στις περίφημες πούδρες mineral. Αυτά τα προϊόντα, είναι έξυπνα γιατί  έχουν πολλές λειτουργίες παράλληλα. Περιέχουν, δηλαδή, ενυδάτωση, αντιοξείδωση, αντιγήρανση, ενώ ταυτόχρονα περιέχουν φίλτρα, που προστατεύουν αποτελεσματικά το δέρμα από τις ανεπιθύμητες αντιδράσεις, που προκαλεί ο ήλιος. Τα τρία τελευταία μάλιστα, έχουν και κάλυψη, ενώ δεν είναι μακιγιάζ.

Τα σύγχρονα αντιηλιακά προιόντα, είναι 5ης γενιάς, κι εκτός από τα φίλτρα, περιέχουν πολλά ενυδατικά, αντιοξειδωτικά και αντιγηραντικά στοιχεία, που καλύπτουν όλες τις ανάγκες του δέρματος, που έχει στη διάρκεια της μέρας.

ΓΙΑΤΙ ΦΟΒΟΜΑΣΤΕ ΤΟΝ ΗΛΙΟ;

Η UVA(ging) ακτινοβολία, είναι διεισδυτική, αφού φθάνει μέχρι το χόριο κι έχει μακροχρόνιες καταστροφικές επιδράσεις, τόσο στο δέρμα όσο και σ΄ ολόκληρο τον οργανισμό. Περνάει μές από τα σύννεφα και τα τζάμια.

Η UVB(urning) ακτινοβολία, είναι λιγότερο διεισδυτική, αφού διαπερνά μόνο την επιδερμίδα. Δημιουργεί ερύθημα, κάψιμο κι εγκαύματα. Η έκθεση του σώματος στον ήλιο, από την παιδική ηλικία, και η πρόκληση εγκαυμάτων, μπορεί να προκαλέσουν καρκίνο στο δέρμα και πιθανότατα και κακόηθες μελάνωμα.

Η συνεχής και κατ΄ επανάληψη, έκθεση στον ήλιο, προκαλεί στο δέρμα πολλές άλλες βλάβες στα πλαίσια της φωτογήρανσης, πολύ πιο σοβαρές, όπως η ακτινική ελάστωση και η δημιουργία επιθηλιωμάτων (καρκινωμάτων) στο δέρμα.

Προκαλεί ακόμα οξειδωτικό στρες, όχι μόνο στα δερματικά κύτταρα, αλλά μπορεί να επεκταθεί και σε όλον τον οργανισμό. Οι ελεύθερες ρίζες, που προκαλεί η έκθεση στον ήλιο, απαιτεί συνολική αντιμετώπιση. Αλλιώς οι επιπτώσεις είναι σοβαρές. Μπορεί να προκληθούν χρόνιες παθήσεις, ακόμα και θάνατος.

Νεογέννητα βρέφη, δεν πρέπει να εκτίθενται καθόλου σε ακτινοβολία.

Η προστασία με τ΄ αντιηλιακά δεν είναι επαρκής. Συνιστάται λευκή βαμβακερή ένδυση σε όλο το σώμα. Ιδιαίτερα στα άτομα με φωτότυπο 1 & 2

Φωτότυπο 1, έχουν τ΄άτομα με λευκό δέρμα & ανοιχτόχρωμα μάτια, τα οποία δεν μαυρίζουν ποτέ και μόνο καίγονται αν εκτεθούν.

Φωτότυπο 2, έχουν τ΄ άτομα με λευκό δέρμα με φακίδες, ξανθά ή πορτοκαλί μαλλιά, τα οποία μαυρίζουν δύσκολα και καίγονται αν εκτεθούν.

ΠΩΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ Τ΄ ΑΝΤΙΗΛΙΑΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ

Η εφαρμογή μιας αντιηλιακής κρέμας, έχει κάποιους κανόνες, που δυστυχώς το 99% των χρηστών, δεν τους ακολουθεί.

Για το πρόσωπο, αναγκαίο ποσόν αντιηλιακής κρέμας είναι ένα κουταλάκι του γλυκού, κάθε 2 ώρες.

Για το σώμα, αναγκαίο ποσόν είναι 6 κουταλάκια του γλυκού.

Το αντιηλιακό, πρέπει ν΄ ανανεώνεται κάθε 2 ώρες, υπό κανονικές συνθήκες, ενώ αν υπάρχει αθλητική δραστηριότητα, εφίδρωση, τριβή, επαφή με νερό ή άλλο, πρέπει ν΄ ανανεώνεται πιο τακτικά.

ΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΑΝΤΙΗΛΙΑΚΟ. ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ;

Το κατάλληλο αντιηλιακό είναι αυτό, που παρέχει αποτελεσματική προστασία από τον ήλιο, παρέχει ενυδάτωση, προστατεύει από τις ελεύθερες ρίζες το δέρμα.

Τα φίλτρα που χρησιμοποιούνται από τη βιομηχανία, που παράγει μαζικά αντιηλιακά προϊόντα, είναι συνθετικά και συνήθως παράγωγα πετρελαίου. Αυτά τα φίλτρα είναι φθηνά και σταθερά στις ψηλές θερμοκρασίες. Προκαλούν όμως ερεθισμούς και δεν είναι κατάλληλα για παιδιά και για ευαίσθητες επιδερμίδες.

Οι μικρότερες παραγωγές, που προορίζονται για πιο απαιτητικούς πελάτες, περιέχουν φυσικά φίλτρα και πρώτες ύλες, που συνήθως προέρχονται από τη φύση. Αυτά τα προϊόντα είναι συνήθως πιο ακριβά και σαφώς πιο ποιοτικά.

Στις μικρότερες και πιο προσεγμένες παραγωγές, χρησιμοποιούνται, συνήθως πρώτες ύλες από φυτά, που αντιστέκονται στον ήλιο. Το rusberry πχ. περιέχει από μόνο του ένα άριστο αντιηλιακό φίλτρο. Το γαιδουράγκαθο επίσης, από μόνο του, αποτελεί άριστο αντιηλιακό φίλτρο. Και τα δύο αυτά, μπορούν να μπουν στ΄αντιηλιακά προϊόντα, προκειμένου να ενισχύσουν τα φυσικά και ανόργανα φίλτρα, που ήδη υπάρχουν κατά τη συνταγή.

ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ Σ΄ ΕΝΑ ΑΝΤΙΗΛΙΑΚΟ ΠΡΟΙΟΝ;

Όταν αγοράζουμε οποιοδήποτε προιόν, δεν πρέπει να είναι εκτεθειμένο στον ήλιο. Να μην είναι περσινό ή προπέρσινο, διότι το φίλτρο έχει ήδη υποστεί τη φθορά του χρόνου. Το ιξώδες του(πόσο πηχτό είναι), πρέπει να είναι τέτοιο, που να μην υπάρχουν υπόνοιες  ότι έχει γίνει νερουλό, ή έχει κόψει ή έχει αλλάξει χρώμα ή μυρωδιά.

Στη συσκευασία ν΄ αναγράφει το SPF για την UVB ακτινοβολία και τον δείκτη προστασίας για την UVA ακτινοβολία.

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΔΕΙΚΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΝΤΙΗΛΙΑΚΟ;

Ο πόλεμος των εταιριών καλλυντικών,  με τους δείκτες αντιηλιακής προστασίας, πήρε τέλος με την Ευρωπαική Νομοθεσία το 2007, όπου δόθηκε ένα όριο στην άνοδο των δεικτών, που είχαν φθάσει αισίως, το 120.

Από το 2007, οι δείκτες φθάνουν το πολύ μέχρι 50. Για όσους επιμένουν ότι έχουν παραπάνω από 50 προστίθεται ο όρος plus. Έτσι, έχει αρχίσει να γίνεται συνείδηση, ο τρόπος εφαρμογής του αντιηλιακού, καθώς και επανάληψη, παρά ο αριθμός που αντιστοιχεί στον δείκτη προστασίας. 

Συνήθως, οι μεγάλοι δείκτες είναι προϊόντα που δημιουργούν ασφυκτικό δέρμα και στο τέλος του καλοκαιριού το δέρμα είναι «μπουκωμένο» και λιπαρό.

Οι αισθητικοί-κοσμητολόγοι, συνιστούμε συνήθως προϊόντα με μεσαίους δείκτες, 15 εως 30, και συνιστούμε συχνές επαναλήψεις, ή χρήση των αντιηλιακών πουδρών, πάνω από το μακιγιάζ, στη διάρκεια της μέρας.

Συνιστούμε, επίσης στα λιπαρά δέρματα πιο ελαφρά αντιηλιακά, κατά προτίμηση σε μορφή τζελ, ώστε να μην τα επιβαρύνουμε με επιπλέον λιπαρότητα.

Τα προϊόντα mineral, δεν είναι μακιγιάζ. Είναι πούδρες με φίλτρο προστασίας από τον ήλιο, ενυδάτωση, αντιγήρανση και πραγματική κάλυψη, που δεν γίνεται αντιληπτή. Τα βρίσκετε μόνο στους αισθητικούς-κοσμητολόγους.

Στο παρακάτω link, της Ευρωπαικής Επιτροπής, μπορείτε να ενημερωθείτε με κάθε λεπτομέρεια για την αντιηλιακή προστασία. Επισκεφθείτε το

http://ec.europa.eu/health/index_en.htm 

ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΙΤΕ Τ΄ ΑΝΤΙΗΛΙΑΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΟ-ΚΟΣΜΗΤΟΛΟΓΟ

Τα προϊόντα από μεγάλες παραγωγές δεν είναι ποιοτικά. Είναι φθηνά και απευθύνονται σε όλους. Ασιάτες, Ευρωπαίους, Αμερικάνους κα

Τα προϊόντα, που σας προτείνει ο ειδικός, αισθητικός-κοσμητολόγος, είναι μικρής παραγωγής, για να είναι φρέσκα και προσεγμένα. Γιατί απευθύνονται σε ξεχωριστούς και πιο απαιτητικούς πελάτες. Γιατί είναι, για τα συγκεκριμένα δέρματα, με συγκεκριμένες ανάγκες. Λαμβάνεται υπόψη η περιοχή που ζούμε και το κλίμα, που έτσι κι αλλιώς επηρεάζει την κατάσταση του δέρματος.

Γιατί, αυτά που σας συνιστούν οι αισθητικοί-κοσμητολόγοι, περιέχουν φυσικά φίλτρα και πρώτες ύλες από τη φύση και όχι παράγωγα πετρελαίου.

ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΕΙ ΤΟ ΔΕΡΜΑ ΣΑΣ ΠΡΙΝ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

Το σημαντικότερο στοιχείο για το δέρμα και τη ζωή, είναι το νερό. Ενυδάτωση, ενυδάτωση, ενυδάτωση. 

Για να προχωρήσουμε σε αντιοξείδωση και σε κάθε πρακτική αντιγήρανσης, το δέρμα πρέπει να είναι επαρκώς ενυδατωμένο. Αλλιώς καμία άλλη  πρακτική, δεν θα βρει το στόχο της.

Η παροχή βιταμινών στο δέρμα, δεν είναι αποτελεσματική, αν δεν υπάρχει νερό. Πού θα διαλυθούν  οι βιταμίνες; 

Η ενυδάτωση για να γίνει σωστά και να μεταφερθεί το νερό στα βαθύτερα στρώματα, πρέπει το δέρμα να επιτρέψει την εισοδό του. Άρα η λείανση της επιδερμίδας, πρέπει να έχει γίνει ήδη από τον χειμώνα. Από τον χειμώνα προετοιμάζουμε το δέρμα, με τις πιο «επεμβατικές» πρακτικές.

Το καλοκαίρι κάνουμε ενυδατώσεις, αντιοξειδώσεις (βιτ C κα) και γενικά στο εργαστήριο εφαρμόζουμε πιο ήπιες πρακτικές, γιατί έχουμε και τον ήλιο, που ήδη επιβαρύνει το δέρμα.

Στη διάρκεια του χειμώνα, έχουμε ενισχύσει το δέρμα με ρετινόλες.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Συνιστάται επίσης ενυδατική και αντιοξειδωτική διατροφή. Η Μεσογειακή διατροφή είναι ιδανική.

Να θυμηθούμε, λίγο, τους κανόνες της Μεσογειακής διατροφής. Φρούτα και λαχανικά της εποχής.

Ντομάτα (με λυκοπένιο), για ενυδάτωση και αντιοξείδωση

Πιπεριές με βιταμίνη C,

Φασολάκια, μπάμιες, κολοκύθια, μελιτζάνες (με αντιοξειδωτικά), εναντίον των ελευθέρων ριζών.

Καρπούζι, πεπόνι, σύκα, μούρα, φράουλες, κεράσια (με πολυφαινόλες, ανθοκυανίνες, προανθοκυανιδίνες κλπ αντιοξειδωτικά), για προστασία από τον ήλιο και καλύτερη παραγωγή κολλαγόνου.

Φρέσκες σαλάτες, ελαιόλαδο και ψωμί ολικής αλέσεως. 

Χυμοί από φρέσκα φρούτα και από φρέσκα λαχανικά. Αυτό σημαίνει ότι «τρώμε» το νερό μας. Δηλαδή βαθιά ενυδάτωση.

 

Λένα Τσικούρη

Αισθητικός-Κοσμητολόγος ΤΕΙ Αθήνας

Ιδιοκτήτρια του κέντρου Αισθητικής & Διαιτολογίας ΝΕΦΕΡ

 

 

Καλλυντικά GERnetic. Κορυφαία Αντηλιακά και προϊόντα καλλυντικής φροντίδας σώματος ! - Έκπτωση και Προσφορά Μαΐου 2018 σε προϊόντα καμπίνας και μεταπώλησης

Μοναδικές Εκπτώσεις 30% και Προσφορές 3 + 1 ΔΩΡΟ για Καμπίνα & Μεταπώληση

Τα μικρομοριακά καλλυντικά του Γαλλικού Οίκου GERnetic αποτελούν την κορυφαία επιλογή εκατοντάδων Κέντρων Αισθητικής πανελλαδικά. Στην GERnetic η περιποίηση του δέρματος συναντά την επιστήμη. Τα προϊόντα περιποίησης και οι θεραπείες της GERnetic International είναι αποτέλεσμα ενδελεχούς έρευνας στον τομέα της κυτταρικής βιολογίας και της προηγμένης βιοτεχνολογίας. Χρησιμοποιούμε τα πιο αγνά, πιο αποτελεσματικά ενεργά συστατικά, με τρόπο που αυτά βοηθούν την ανάπλαση του δέρματος εκ των έσω. 

Ως ηγέτες στην περιποίηση προσώπου και σώματος για πάνω από 40 χρόνια, τα Εργαστήρια GERnetic Synthese διεξάγουν συνεχώς έρευνες στον τομέα της Κυτταρικής Βιολογίας και είναι πρωτεργάτες των νέων τεχνολογιών οι οποίες μας δίνουν το πλεονέκτημα της καινοτομίας. 

Η GERnetic International προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις με μια πλήρη σειρά καλλυντικών, τα οποία εκτείνονται από θεραπείες δερματικών προβλημάτων, μέχρι θεραπείες ομορφιάς για το πρόσωπο, το σώμα, τα χέρια, τα πόδια και το τριχωτό της κεφαλής. Για κάθε αισθητική ανάγκη υπάρχει το εξειδικευμένο προϊόν περιποίησης στη σειρά της GERnetic International.

Λόγω της σαιζόν η αντηλιακή προστασία και η καλλυντική φροντίδα σώματος, βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των Κέντρων Αισθητικής και χιλιάδων πελατών τους. Η GERnetic προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις με τα παρακάτω απόλυτα εξειδικευμένα προϊόντα.

Αντηλιακή Προστασία

Η σειρά αντηλιακής προστασίας των εργαστηριών GERnetic, είναι καρπός πρωτοποριακής τεχνολογίας που προσφέρει τη μέγιστη δυνατή προστασία στο δέρμα, φροντίζοντας ταυτόχρονα για την ελαστικότητα και την ενυδάτωση της επιδερμίδας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα προϊόντα Αντηλιακής προστασία είναι απαραίτητα για χρήση σε πελάτες με φωτοευαισθησία καθώς και σε πελάτες Αποτρίχωσης με Φωτόλυση ή Diode Laser, τους θερινούς μήνες!                                                         

Τα προϊόντα της σειράς περιλαμβάνουν τα εξής:

  • After Sun Gel, 90ml, Ενυδατικό καταπραϋντικό Gel (Ιδανικό για μετά τη χρήση solarium)
  • Melano 50, 125 ml, Αντηλιακό γαλάκτωμα Προσώπου - Σώματος με δείκτη Προστασίας (SPF) 50 
  • Μelano 30, 125 ml, Αντηλιακό γαλάκτωμα Προσώπου - Σώματος με δείκτη Προστασίας (SPF) 30,
  • Melano 15, 90 ml, Αντηλιακή κρέμα προσώπου με Δείκτη Προστασίας (SPF) 15 

Προτεινόμενα προϊόντα Σώματος 

  • ADIPO GASTA, 150 ml, Λιπογλυπτική σώματος
  • ΑΝΤΙ STRIES,  125 ml, Κρέμα για ραβδώσεις σε στήθος και σώμα – Ιδανικό για την περίοδο εγκυμοσύνης (πρόληψη και θεραπεία)
  • LYMPHO, 200 ml, Τονωτική και αποσυμφορητική λοσιόν σώματος
  • SOMITO, 125 ml, Κρέμα έντονης σύσφιξης για το σώμα
  • VASCO ARTERA, 150 ml, Κρέμα σώματος κατά της όψης φλοιού πορτοκαλιού

Tα παραπάνω προϊόντα συνδυάζονται με θεραπείες στην Καμπίνα των Κέντρων Αισθητικής με αντίστοιχες συσκευασίας καμπίνας, μεγιστοποιώντας τα αποτελέσματα των θεραπειών που προσφέρονται με μηχανήματα.

 

Για το Μήνα Μάιο έχουμε σχεδιάσει μοναδικές προσφορές 3+1 ΔΩΡΟ και εκπτώσεις έως 30% για προϊόντα Μεταπώλησης και Καμπίνας για τα Κέντρα Αισθητικής.

 

Για Κέντρα Αισθητικής:

Απευθυνθείτε στην εταιρεία μας για να σας ενημερώσουμε για τους τιμοκαταλόγους μας Χονδρικής και Μεταπώλησης.

Για Καταναλωτές:

Απευθυνθείτε στην εταιρεία μας για να σας συστήσουμε τον πλησιέστερο σε εσάς GERnetic συνεργάτης μας (επιλεγμένα Κέντρα Αισθητικής σε όλη την Ελλάδα).

 

Πληροφορίες:

FEEL FREE SERVICES

Μεσογείων 15, Αθήνα 
ΤΗΛΕΦΩΝΑ: 210 7779 409, 210 7716 760 
e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.  , www.bioger.gr

 

 

(0 votes)

Ανακαλύψτε τα καλύτερα εστιατόρια και κάντε κράτηση online

αποκλειστικές εκπτώσεις και προνόμια σε επιλεγμένα εστιατόρια

εξαργύρωση πόντων κ.α.

Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Σαντορίνη, Κέρκυρα, Μύκονος, Χανιά, Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Ρόδος  

κατασκευή ιστοσελίδας, Search Engine Optimization (SEO), προώθηση από exceliso.com