Η διατροφή του τουρίστα

Συνήθως στα ταξίδια στο εξωτερικό, συνηθίζουμε να τρώμε ένα χορταστικό πρωινό και το επόμενο γεύμα μας να γίνεται το απόγευμα. Όπως γνωρίζουμε όμως, αυτό είναι λάθος, αφού τα μικρά και συχνά γεύματα βοηθούν στη διατήρηση του καλού μεταβολισμού και ταυτόχρονα μας δίνουν ενέργεια να ανταπεξέλθουμε στο περπάτημα και την ορθοστασία του ταξιδιού.

Ένα ακόμα λάθος που κάνουμε συχνά, είναι ότι δεν καταναλώνουμε αρκετά υγρά, καθώς συνήθως το νερό μπορεί να είναι ακριβό και όλη μέρα είμαστε απασχολημένοι και δεν το έχουμε στο μυαλό μας.

Να λοιπόν μερικές συμβουλές για να μην «χάσουμε τη μπάλα»:

  • Καταναλώνουμε ένα πλήρες πρωινό: Εάν επιλέξουμε να γευματίσουμε στο ξενοδοχείο ή σε κάποιο καφέ με μπουφέ, προτιμάμε μια μερίδα γαλακτοκομικού, μια μερίδα αμύλου και μια μερίδα φρούτου. Αποφεύγουμε τα λιπαρά τρόφιμα, καθώς και τα γλυκά τύπου πάστα. Εάν θα πάρουμε πρωινό στο δρόμο, επιλέγουμε κάποιο σάντουιτς ή τοπικό αρτοπαρασκεύασμα με 1 ποτήρι φυσικό χυμό, ώστε να καλύψουμε τις διατροφικές ανάγκες μας. Παραδείγματα: 1 φλιτζάνι γάλα με δημητριακά και 1 φλιτζάνι κομπόστα φρούτων, 1 φλιτζάνι γάλα και 1 κομμάτι κέικ και 1 φρούτο, 1 σάντουιτς με κοτόπουλο, τυρί και λαχανικά και 1 ποτήρι φυσικό χυμό πορτοκάλι.
  • Δεν ξεχνάμε τα συχνά σνακ: Πρώτη μας επιλογή είναι πάντα τα φρούτα. Μπορούμε να πάρουμε ένα φρούτο εύκολο στην κατανάλωση, όπως είναι η μπανάνα και το μήλο, από τον πρωινό μπουφέ ή να το προμηθευτούμε από κάποιο σούπερμάρκετ. Άλλες καλές επιλογές, τις οποίες μπορούμε να έχουμε μαζί μας, ακόμα και από τον τόπο αναχώρησης, είναι οι μπάρες δημητριακών, τα κράκερς, οι ξηροί καρποί, οι σταφίδες, αλλά και τα δημητριακά, τα οποία τρώγονται και σκέτα.
  • Φροντίζουμε να βρούμε χρόνο για ένα καλό γεύμα: Είναι καλή ευκαιρία να δοκιμάσουμε την τοπική κουζίνα, αλλά και να πάρουμε μια ανάσα. Επιλέγουμε κάποιο πιάτο χωρίς πολλά λιπαρά, καθώς μπορεί να προκαλέσει φούσκωμα και να δυσκολέψει τις επόμενες δραστηριότητες μας. Δεν ξεχνάμε, να συνοδεύσουμε το κυρίως γεύμα μας με σαλάτα και νερό. Εάν επιθυμούμε, μπορούμε να προσθέσουμε και μια μερίδα αλκοόλ.
  • Δεν ξεχνάμε τα υγρά: Oταν είμαστε συνεχώς σε κίνηση είναι σημαντικό να ενυδατωνόμαστε σωστά. Εάν δεν βρίσκουμε νερό, μπορούμε να επιλέξουμε κάποιο φυσικό χυμό, τσάι ή ανθρακούχο νερό, το οποίο μπορούμε να βρούμε πολύ εύκολα στο εξωτερικό και το οποίο κυκλοφορεί και σε πολλές ενδιαφέρουσες γεύσεις.

 

Last modified onΤρίτη, 28 Ιούνιος 2016 17:08
Ολυμπία Βλασερού, διαιτολόγος διατροφολόγος - κέντρο Αισθητικής & Διαιτολογίας NEFER

Η Ολυμπία Βλασερού, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, αποφοίτησε από το τμήμα «Επιστήμης της Διαιτολογίας και Διατροφής» του Χαροκοπείου Πανεπιστήμιου το 2011.

Για την πτυχιακή της εργασία, συμμετείχε στην επιδημιολογική μελέτη MEDIS (Mediterranean Islands Study), με ερευνητικό αντικείμενο «Κατανάλωση αφεψημάτων και ΔΜΣ, στην τρίτη ηλικία». Στα πλαίσια της πρακτικής άσκησης συνεργάστηκε με τα Νοσοκομειακά Ιδρύματα «Γ.Ν.Α Γ.Γεννηματάς» και «Γ.Ν.Α. Αλεξάνδρα».

Έχει εργαστεί σαν ανεξάρτητος συνεργάτης σε γυμναστήρια της Αθήνας όπως το ‘Holmes Place’.

Διατηρει το γραφείο της στο Κέντρο Αισθητικής και Διαιτολογίας NEFER, στην Ηλιούπολη, ενώ συνεργάζεται και με άλλα κέντρα αισθητικής.

Πραγματοποιεί συχνά ομιλίες εθελοντικά σε νηπιαγωγεία και σχολεία, ενώ υπήρξε και μέλος της τοπικής ομάδας του δήμου Αργυρούπολης- Αττικής, για το διεθνές πρόγραμμα «ΠΑΙΔΕΙΑΤΡΟΦΗ by EPODE».

Είναι μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων – Διατροφολόγων (ΠΣΔΔ) και της Ένωσης Διαιτολόγων Διατροφολόγων Ελλάδος (ΕΔΔΕ).

Είναι πιστοποιημένη επαγγελματίας στις διατροφικές διαταραχές, έχοντας αποκτήσει τον τίτλο Master Practitioner in eating disorders από το Κέντρο Εκπαίδευσης και αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ).

Website: nefer.gr/
κατασκευή ιστοσελίδας, Search Engine Optimization (SEO), προώθηση από exceliso.com