4 τεχνικές ενσυνειδητότητας (mindfulness) για τις δύσκολες μέρες

Μέσα στο χάος που επικρατεί στον κόσμο αυτές τις μέρες, τι μπορούμε να κάνουμε για να φροντίσουμε τον εαυτό μας; Aς μιλήσουμε για μερικές απλές τεχνικές ενσυνειδητότητας που μπορούν να αποδειχτούν εξαιρετικά χρήσιμες.

1. Αναπνεύστε βαθιά μέχρι την κοιλιά

Αυτό είναι το πρώτο που πρέπει να κάνετε, ανεξάρτητα από το που είστε ή τι κάνετε. Απασχολούμαστε με όσα κατακλύζουν το κεφάλι μας, κολλάμε σε σκέψεις που σπάνια μας βοηθούν. Για να απομακρυνθούμε από τον κυκεώνα στο κεφάλι μας και να νιώσουμε το σώμα μας, μπορούμε να πάρουμε βαθιές αναπνοές μέχρι να τις νιώσουμε στο βαθύτερο τμήμα της κοιλιάς μας. Πάρτε αρκετές τέτοιες ανάσες, ίσως για 30-60 δευτερόλεπτα, εάν έχετε χρόνο. Αυτό όχι μόνο θα σας ηρεμήσει, αλλά θα σας βοηθήσει να είστε περισσότερο παρών όσον αφορά το σώμα σας και το περιβάλλον σας.

2. Ελέγξτε τα συναισθήματά σας, δείξτε στον εαυτό σας συμπόνια

Στρέψτε την προσοχή σας στις αισθήσεις στο σώμα σας και παρατηρήστε τον αντίκτυπο της αβεβαιότητας και του φόβου / του άγχους πάνω του σαν σωματική εμπειρία. Αυτό σας βοηθά επίσης να βγείτε από τις σκέψεις σας, αλλά είναι εξίσου σημαντικό να παρατηρήσετε πως αισθάνεστε. Η εξάσκηση δίνει σε αυτά τα συναισθήματα κάποιο χώρο, τα αφήνει να υπάρχουν (είναι ΟΚ να νιώθετε αγχωμένοι!). Στη συνέχεια, δείτε αν μπορείτε να τους προσφέρετε λίγη συμπόνια, να φροντίσετε τον εαυτό σας όταν νιώθετε αβεβαιότητα ή απογοήτευση.

3. Βρείτε την ηρεμία στη μέση της καταιγίδας

Όταν ο κόσμος είναι βυθισμένος στο χάος, μπορούμε να βρούμε ηρεμία; Βρείτε την αναπνοή σας. Αφήστε τον ανεμοστρόβιλο των σκέψεων σας να καταλαγιάσει. Παρατηρήστε το φως γύρω σας, παρατηρήστε τον ήχο. Παρατηρήστε την ομορφιά της στιγμής. Διευρύνετε την αντίληψη σας πέρα από τον εαυτό σας και νιώστε την ειρήνη που εκπέμπει μια στιγμή ακινησίας. Μπορείτε ακόμα να αναλάβετε δράση, αλλά από μια θέση ηρεμίας.

4. Δείξτε συμπόνια στους άλλους

Μόλις εξασκήσετε τη συμπόνια για τη δική σας αβεβαιότητα και τους φόβους σας… μόλις βρείτε μια στιγμή ηρεμίας και συγκέντρωσης … μπορείτε να ανοίξετε την καρδιά σας στους άλλους. Φοβούνται κι εκείνοι, αισθάνονται άγχος. Μοιραστείτε τη γνώση σας πέρα από το σπίτι σας, στους άλλους στη γειτονιά και την πόλη σας, στους άλλους σε όλο τον κόσμο, στα αγαπημένα σας πρόσωπα και στους ξένους. Νιώστε την ανησυχία τους. Δείξτε τους συμπόνια από το βάθος της καρδιάς σας. Αφήστε τη να ρέει σαν μια θεραπεία προς όλους. Παρατηρήστε πώς αισθάνεστε γι’ αυτό. Παρατηρήστε πώς μπορεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδράτε με τους άλλους. Αφήστε αυτές τις πρακτικές να σας βοηθήσουν σ’ αυτές τις δύσκολες μέρες, φίλοι μου.

Του Leo Babauta 

 

Πηγή: https://www.omorfizoi.gr/4-technikes-ensyneiditotitas-mindfulness-gia-tis-dyskoles-meres

Αρχική πηγή: https://zenhabits.net/4-practices/

Last modified onΔευτέρα, 06 Απρίλιος 2020 16:39
κατασκευή ιστοσελίδας, Search Engine Optimization (SEO), προώθηση από exceliso.com